حرم مطهر رضوی در عزای امام حسن مجتبی(ع) غرق ماتم شد

همزمان با هفتمین روز از ماه صفر المظفر و روز شهادت امام حسن مجتبی (ع) حرم مطهر رضوی غرق ماتم شد.
کد خبر: ۸۹۴۰۲۳۹
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به‌نقل از آستان‌نیوز، همزمان با هفتمین روز ماه صفر المظفر مراسم عزاداری و سوگواری شهادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران امام هشتم (ع) و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام صالحی خوانساری با تسلیت شهادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) به محضر امام رضا (ع) و دوستداران و ارادتمندان اهل‌بیت (ع) اظهار داشت: مومنان باید خصائص امام حسن (ع) را سیره رفتاری و عملی خویش قرار دهند.

وی ادامه داد: مومن واقعی کسی است که لحظه به لحظه باور و اعتقاد خویش را نسب به توحید بیشتر کرده و فقط به فکر ظاهرسازی ایمانش نباشد، بلکه باید به پایه‏‌های باور اعتقادی خویش عمق ببخشد.

این استاد حوزه تصریح کرد: مومنان پیوسته خود را زیر چتر خدا و در سایه حمایت او می‏‌بینند، زیرا جز خدا، ولی و حامی دیگری نمی‏‌شناسند، تنها خدا را سرپرست و مولای خود می‏‌دانند «.. واعتصموا بالله هو مولاکم فنعم المولی و نعم النصیر؛ به خدا تمسک جویید که او مولی و سرپرست شماست، چه مولای خوب و چه یاور شایسته‏‏‌ای است».

وی اظهار کرد: یکی از بالاترین مقامات در سیر به سمت قرب الهی مقام محبوبیت یافتن نزد خداست و کسی که محبوب خداوند می‌‏شود آثار حیرت انگیزی بر این محبوب خدا شدن برایش مترتب است.

صالحی‌خوانساری تقوا را یک نیروى بازدارنده از گناه معرفی کرد و گفت: تقوا به صورت یک ملکه نفسانی و نیروی درونی است که در وجود انسان به وجود می‏‌آید و او را در برابر طغیان شهوات و ارتکاب کار‌های خلاف حفظ می‌‏کند.

وی با اشاره به اینکه کسب تقوا با دوری از گناهان و محرمات امکان‌‏پذیر است، عنوان کرد: قرآن تقوا را به زاد و توشه تشبیه کرده و آن را بهترین زاد و توشه شمرده و می‏‌فرماید: «توشه بر‌گیرید پس به درستی که بهترین توشه تقواست»

این سخنران حرم رضوی ادامه داد: مومنی که اهل تقواست و بر اساس توحید محوری حرکت می‌‏کند، هرگز در برابر بیگانه دست دراز نمی‏‌کند و سمت دشمنان خدا، گردن کج نخواهد کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها