به همت پایگاه شهید باهنر حوزه ۱۲۱ شهید باکری سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج؛

برگزاری دوازدهمین دوره از مسابقات قرآنی

دوازدهمین دوره از مسابقات قرآنی در رشته های: ترتیل،اذان حفظ کل،حفظ ۲۰ جزء در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال و صحیح خانی نماز در رده سنی زیر ۱۵ سال در ۲ بخش برادران و خواهران در مسجد حضرت حجت(پایگاه شهید باهنر) برگزار شد‌.
کد خبر: ۸۹۴۰۱۶۸
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،  دوازدهمین دوره از مسابقات قرآنی در رشته های: ترتیل،اذان حفظ کل،حفظ ۲۰ جزء در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال و صحیح خانی نماز در رده سنی زیر ۱۵ سال در ۲ بخش برادران و خواهران در مسجد حضرت حجت(پایگاه شهید باهنر) برگزار شد‌.

 سید سعید طاهری فرمانده پایگاه شهید باهنر گفت: خدا را شاکریم که توفیق درس قرآن، انس با قرآن و تلاوت قرآن به مردم ما داده شده است، در دوران طاغوت، قرآن در کشور ما مهجور بود؛ هیچ حرکت جمعی در ترویج قرآن انجام نمیگرفت؛ هرچه بود، میل شخصی افراد بود.

وی افزود:در دوران جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام، یکی از برنامه‌های اصلی برای فرمانده پایگاه ها بسیج، ترویج قرآن است؛ تلاوت قرآن، انس با قرآن، فهم قرآن، حفظ قرآن، جزو برنامه‌هاست؛ که  یکی از مظاهر آن هم همین مسابقات در سطح بسیج و پایگاه است.

طاهری بیان داشت: تلاوت قرآن با صوت خوش موجب میشود که دل انسان نرم شود، خشوع پیدا کند، آماده بشود برای فهم معارف قرآنی و آیات قرآنی؛ ما به این احتیاج داریم.

فرمانده پایگاه شهید باهنر گفت:ان‌شاءاللّه‌ روزی فرا خواهد رسید که اسلام و قرآن و جوامع مسلمین برای دنیا نمونه‌های برجسته‌ای باشند از پیشرفت مادی و معنوی، که مردم دنیا به آنها نگاه کنند و از آنها تقلید کنند؛ بلاتردید این روز خواهد آمد؛ و این به برکت قرآن خواهد بود.

سید سعید طاهری خاطر نشان کرد: توصیه من به بسیجیان پایگاه باهنر و تمامی بسجیان کرج این است که هرچه میتوانید، با قرآن بیشتر مأنوس شوید؛ با قرآن بیشتر سروکار داشته باشید؛ از قرآن بیشتر بیاموزید؛ در قرآن بیشتر تدبر کنید و قرآن را برای زندگی و ممشای خودتان درس قرار بدهند.

وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که؛ ما افتخار میکنیم که در این دنیای مادی، پرچم حاکمیت قرآن و اسلام را اول ما بلند کردیم، پای این داعیه‌ی بزرگ هم ایستاده‌ایم، زحماتش را هم تحمل کرده‌ایم و نشان داده‌ایم که اگر ملتی صبر کند، تحمل کند، استقامت کند، نه فقط دشمن را ناکام خواهد کرد، بلکه پیشرفت خواهد کرد؛ این اتفاقی است که در کشور ما افتاده است و ما هم تا آخرین نفس پای سخن حضرت آقا ایستاده اییم.

طاهری در پایان گفت: به نفرات برتر این مسابقات جوایز نفیسی داده شد و به مسابقات کشوری که در مشهد مقدس برگزار خواهد شد اعزام میشوند.

خبرنگار بسیجی: پناهیان

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار