خبرهای داغ:
زنان اربعینی 12/ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

بیماران به اندازه کافی دارو به همراه داشته باشند

عضوهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ،همراه داشتن آب، غذای انرژی زا و میوه را بهترین مواد غذایی درسفر پیاده روی اربعین حسینی برای زائران دانست.
کد خبر: ۸۹۴۰۱۶۱
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ،همره داشتن آب ، غذای انرژی زا و میوه را بهترین مواد غذایی در سفر پیاده روی اربعین حسینی برای زائران دانست.

دکتر علیرضا استاد رحیمی، در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، در تبریز ، غذای سبک را بهترین و مناسب ترین تغذیه برای مسافران و زائران در حرکت عظیم پیاده روی اربعین حسینی برشمرد و گفت: مسافران و زائران باید در کوله خود، آب، غذای انرژی زا شامل کشم ، توت، خرمای خشک، بیسکویت، میوه (سیب، پرتقال و نارنگی ، و آجیل خام (بادام و گردو) را به عنوان غذای میان وعده به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسافران و زائران همچنین می توانند در وعده نهار و شام از گروه نان بیشتر استفاده کنند افزود: در مسیرهای طولانی نان خشک و در مسیرهای کوتاه مدت از سنگک هم می توان استفاده کرد.

دانشیار گروه بیوشیمی و تغذیه دانشگاه، استفاده از کنسرو ماهی و لوبیا به صورت مخلوط را هم خیلی مفید دانست و گفت:در مدت زمان های کوتاه می توان از تخم مرغ و سیب زمینی آب پز هم بهره مند شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، همچنین با تاکید بر استفاده کافی از آب در طول مسیر گفت: در صورت کمبود آب، می توان به جای آن از میوه و یا آب میوه های کوچک کارخانه ای استفاده کرد.

دکتر استاد رحیم، در وعده های مختلف بر استفاده زائران و مسافران پیاده روی اربعین حسینی  از ماست های 100 گرمی بسته بندی تاکید کرد و افزود: ماست چکیده خیلی مناسب است.

به گفته دانشیار گروه بیوشیمی و تغذیه دانشگاه ، مصرف کافی آب، بهترین راه حل برای پیشگیری و جلوگیری از مشکلات گوارشی است.

وی ازبیماران هم خواست: در صورت شرکت در پیاده روی اربعین ، حتما داروی کافی همراه داشته باشند.

ارسال نظرات