در گفت و گو با کارشناس مذهبی مطرح شد؛

غربت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه/دوگانگی رفتار مسئولان سیاسی جامعه سبب ضعف این فریضه می شود

کارشناس مذهبی گفت: وجود آسیب های اجتماعی موجود در جامعه نشان از غربت فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارد
کد خبر: ۸۹۴۰۱۰۳
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
حجت الاسلام نادر جهانتیغ در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان: وجود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و پیشی گرفتن منکرات به جای معروفات در جامعه حکایت از غربت فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر دارد و شاید به خاطر همین مساله است که عمده کارشناسان و فعالان حوزه مذهبی بر گفتمان سازی این فریضه تاکید دارند.

وی افزود: همان گونه که خانواده‌ها بدون قانون و از طریق توصیه‌های دلسوزانه مسائل خود را حل می‌کنند، برای یک جامعه نیز زشت است که مردم بیشتر از پلیس بترسند تا از ناهنجاری‌های اجتماعی، بنابراین لزوم نهادینه شدن امر به معروف و نهی از نکر بیش از پیش در جامعه احساس می‌شود.

حجت الاسلام جهانتیغ تصریح کرد: اشاعه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو واجب الهی نیازمند داشتن بستر مناسب، فرهنگ سازی و بهره مندی از برنامه‌های مدون و عملی است.

کارشناس مذهبی تاکید کرد: مردم بسیار به رفتار مسئولان نگاه می‌کنند و کاش افرادی در جامعه پست بگیرند که از جایگاه شخصی و مقام در اختیار خوب استفاده کنند تا بتوانند بین مردم فرهنگ‌سازی کنند.

وی اظهار داشت: تمامی آحاد ملت مسلمان ایران باید در حفظ و حراست از احکام نورانی اسلام سعی و تلاش ویژه داشته باشند که یکی از ارکان اساسی دین و ضامن برپایی همه فرایض اسلامی این فریضه است و احیای آن بسیاری از مشکلات جامعه را رفع می‌کند.

حجت الاسلام جهانتیغ بیان کرد: دوگانگی رفتار مسئولان سیاسی جامعه سبب ضعف در امر به معروف و نهی از منکر می‌شود در حالی که اگر شعور سیاسی و مدیریتی وجود داشته باشد فضای کشور از رفتار‌های چندگانه سیاسی در برابر امر به معروف و نهی از منکر خارج می‌شود.

وی در پایان گفت: اگر بخواهیم این واجب فراموش شده را در جامعه احیا کنیم، باید از همان دوره کودکی آموزش‌های لازم را به افراد ارائه دهیم، در حالی که ما این نوع آموزش‌ها را از مقاطع بالاتر شروع می‌کنیم که در این صورت هیچ نتیجه مثبتی به دست نخواهیم آورد.
ارسال نظرات