حجت الاسلام والمسلمین محسن ملک پور گفت: 13 آبان روز روز ملی مبارزه با استکبار و روز مرگ بر آمریکاست.
کد خبر: ۸۹۴۰۰۶۳
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: خود و شما  نماز گزاران را به رعایت تقوای الهی و پروا از معصیت خدواند دعوت می کنم، از نگاه مردم ارزش گذاری اعمال بر اساس ظواهر است؛ ولی از نگاه دین اعمال و نیت های مردم را می سنجند.

امام جمعه فارسان افزو: ظاهر عمل باید با  تقوای و نیت خالص همراه باشد، لذا مردم خوب و بد اعمال را بر اساس ظواهر قضاوت می کنند؛ ولی خداوند متعال که عالم السِر و خفیات  هست ارزش اعمال را براساس تقوا محاسبه می فرماید.

کرامت و خلق خوش از ویژگی های  امام مجتبی(علیه السلام)  است

وی تصریح کرد:  امروز بنا بر روایتی  روز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام است یکی از ویژگی های  حضرت  امام حسن مجتبی(علیه السلام)  كَرَم آن حضرت است. كریم اهل بیت معروف است و این شاخصه مشهور است. یکی دیگر از ویژگی های  وجود نازنین امام حسن  (علیه السلام) خُلق خوش ایشان است.

امام جمعه فارسان بیان داشت: اگر بخواهم از خُلق خوش امام حسن علیه السلام بگوییم، همین یك چشمه كافی است كه جعده همسر و قاتل حضرت است. با سعایت‌هایی كه انجام شد، آماده شد به حضرت زهر بدهد. با وجود اینكه حضرت به او جفایی نكرده بود. وقتی هم زهر را داد، خیلی پشیمان شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملک پور به هشتم آبان ماه اشاره داشت و گفت: روز  دوشنبه 8 آبان چند مناسبت دارد. سالگرد شهادت نوجوان بسیجی شهید محمدحسین فهمیده در سال 1359 و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی است.

وی تصریح کرد: این شهید بزرگوار و شهدایی مانند او همچون شهید مرحمت بالازاده که به خاطر سن کم اجازه حضور در خط مقدم جبهه را نداشتند؛ ولی شهید بالازاده با تمسک به سیره حضرت قاسم بن الحسن سلام الله علیه و گرفتن دست خط از مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری، جواز حضور در خط مقدم جبهه را گرفت.

باید ضمن شناخت تهدیدهای دشمن راه های مقابله با آنها را آموخت

خطیب جمعه فارسان، همچنین به روز پدافند غیرعامل اشاره داشت و اظهار داشت: هشتم آبان ماه روز پدافند غیرعامل است، یعنی دفاع غیر مستقیم و دفاع نرم. ضمن گرامیداشت این روز و آرزوی موفقیت برای همه کارکنان در این حوزه عظیم و حساس عرض می کنم گزینه های پدافندی برای مقابله با تهدیدات باید متنوع باشد، چون امروز دشمن برای تأثیر تهدیدات خود از ابزارها و روش های کهنه و تکراری چندان استفاده نمی کند.

وی اظهار داشت: بنابراین باید ضمن شناخت تهدیدهای دشمن راه های مقابله با آنها را آموخت و به مردم عزیز هم که در اولین نقطه پدافند هستند منتقل کرد، تا نظام مقدس ما با کمک مردم در برابر تهدیدها مقاوم باشد.

حجت الاسلام ملک پور در آستانه سیزده آبان ماه گفت: در آستانه سیزدهم آبان ماه، "روز ملی مبارزه با استکبار" و روز مرگ بر آمریکا و در آستانه فرارسیدن زمان اجرا و عملیاتی شدن قانون به اصطلاح مادر تحریم‌ها هستیم و این در حالی است که هنوز تکلیف برجام هسته‌ای نامشخص است و در هاله‌ای از ابهام و اما و اگرها و گرفتار نقض های پی در پی به ویژه توسط آمریکاست.

امام جمعه فارسان به زمزمه‌های تازه درباره برجام های موشکی و حقوق بشری نیز اشاره کرد و گفت: البته ملت شریف به ویژه جوانان غیور و انقلابی کشورمان در سیزدهم آبان ماه پاسخ قاطع و دندان شکنی به آمریکا و اروپا و رژیم غاصب صهیونیستی خواهند داد.

اگر از جنایت های امریکا بگذریم از ال سعود نخواهیم گذشت

وی تصریح کرد: بنده فعلاً به چند نکته بسنده می‌کنم نکته اول؛ برخی کشورهای مرتجع و وابسته عرب در منطقه به ویژه عربستان با آمریکا همنوا شده اند و وزیر امور خارجه عربستان با بی‌شرمی اعلام می کند از مواضع ترامپ در قبال ایران کاملاً حمایت می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملک پور تصریح کرد: ما هرچه که پیش میرویم به کرامات امام راحل و عظیم الشان  و امام امت بیشتر پی می بریم، آنجایی که فرمود اگر از صدام بگذریم، اگر مسأله قدس را فراموش کنیم، اگر از جنایت های امریکا بگذریم از ال سعود نخواهیم گذشت.

امام جمعه فارسان اظهار داشت: نکته دوم؛  اتهامات واهی علیه جمهوری اسلامی است، هرچند تازگی ندارد؛ اما شرایط کنونی را ببینید دشمنان به اهداف منطقه‌ای خودشان نرسیدند و به فضل الهی ایران همیشه سرافراز بر توطئه های آمریکا فایق آمده است.

وی در پایان، اقتدار غیرقابل انکار جمهوری اسلامی در منطقه را یادآور شد و بر اتحاد و انسجام ملت حول محور ولایت تإکید کرد.

ارسال نظرات