خبرهای داغ:
امام جمعه بخش صیدون:

اربعین نمایشی با شکوه از شور و شعوری است که می تواند راه درمان دردهای جهان اسلام باشد

کد خبر: ۸۹۳۹۹۷۹
|
۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج حجت الاسلام و المسلمین شیخ مهدی بهمنی در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته صیدون با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی علیه السلام خاطر نشان کرد: در فرهنگ اسلامی عدد چهل(اربعین) جایگاه مقدسی دارد اخلاص در ۴۰ روز،کمال عقل در ۴۰ سالگی،دعای برای ۴۰ مومن در نماز شب و روز ۲۰ صفر اربعین سیدالشهداست که شیعیان عظیم ترین مراسم سوگواری را در کشورها و شهر های مختلف برپا می کنند.
وی در ادامه افزود:مناسک اربعین گرچه در تمامی کشورهای شیعه نشین برگزار می گردد ولی در عراق با جدیت بیشتری برگزار می شود؛پیاده روی نجف تا کربلا مهم ترین ابعاد مناسک این سوگواری است.

وی با با اشاره به دستاورد های اربعین بیان داشت:اربعین از بعد سیاسی نمایشی با شکوه از شور و شعوری است که می تواند راه درمان دردهای جهان اسلام باشد چرا که این راهپیمایی باعث وحدت قلوب مسلمانان است این حماسه بزرگ ها ساله باعث امیدواری دوستان و حیرت و نامیدی دشمنان اهل بیت می شود و همه می دانند که این رزمایش بزرگ می تواند سرآغاز قیامی عمومی برای پایان دادن به ظلم یزدیان زمان باشد؛ظلمی که دامنه جهان اسلام شده از فلسطین و لبنان گرفته تا عراق،سوریه و میانمار و ان شاء الله مقدمه ای است برای ظهور منجی عالم بشریت.

بهمنی در ادامه سالروز شهادت عمار بن یاسر خاطرنشان کرد:حضرت علی علیه السلام سه تیپ یار داشت:۱-یار مناجاتی مثل کمیل۲-یار و مرد میدان رزم مثل مالک اشتر۳_یار روشنگر و تبیین گر که می گشت و مردم را به حق و باطل آگاه می کرد مثل عمار؛

در عصر امروز هم جامعه به وجود عمارها نیاز است و یکی از وظایف نخبگان تبیین و روشنگری است یعنی حقایق را بدون تعصب جناحی و گروهی برای مردم روشن کنند.

وی درپایان با اشاره به صدور فیش های آب،برق و گاز با مبالغ زیاد برای مشترکین در بخش صیدون گفت:مسئولان وظیفه دارند به این فیش های سرسام آور رسیدگی کنند و دلایل چرایی این مبالغ زیاد را به مردم بگویند و گاها شنیده می شود که منطقه صیدون را جزء مناطق معتدل قرار دادند که امیدواریم صحت نداشته باشد .

مردم انقلابی صیدون حقشان این نیست هم پول آب شرب را بدهند و از ماشین های سیار خریداری کنند و هم پول آب مصرفی که شرب نیست را پرداخت کنند.
فلذا مسولان اداره آب،برق و گاز باید بیایند در نماز جمعه قبل از خطبه جواب مطالبات مردم را بدهند و دلایل این صدور این فیش های سرسام آور را به مردم اعلام کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها