مسئول امور مساجد استان‌های خراسان بیان داشت: بسیج نسخه‌ای حیات بخش در بلاد اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۳۹۹۷۲
|
۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج  از خراسان رضوی، حجت الاسلام وفایی در مراسم تجلیل از ائمه جماعات، هیئات امنا و فرماندهان پایگاه‌ها که با حضور مسئول امور مساجد استان‌های خراسان در مصلی الغدیر درگز برگزار شد، اظهار داشت:   دشمنان ما هیچ گاه جوانان ما را رها نخواهند کرد لذا ضروری است همه‌ی آحاد جامعه و خصوصا مسئولین با فداکاری برای توسعه معارف دینی گام بردارند.

وی با اشاره به نقش بسیج درمقابله با توطئه‌های دشمنان افزود: بسیج نسخه‌ای حیات بخش در بلاد اسلامی است.

وفایی افزود: این بسیج مردمی بود که بساط داعش و دشمنان اسلام را از سوریه و عراق جمع کرد.

حجت الاسلام وفایی با اشاره به وجود روش‌های گوناگون برای رونق مساجد و جذب جوانان در آن گفت: برخورد‌های مناسب و اخلاقی از سوی ائمه جماعات و خادمین مساجد و بکارگیری برنامه‌های فرهنگی در نماز‌ها خصوصا با استفاده از امکانات سمعی و بصری خود روشی مناسب در جذب جوانان است.

در ادامه حجت الاسلام محمد حسین ایروانی امام جمعه شهرستان درگز با اشاره به اهمیت مساجد در ترویج و اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی ما گفت: دشمن برای ضربه زدن به دین و ارزش‌های ما هر آنچه که در توان دارد به کار می‌بندد.

وی افزود: این مساجد هستند که همچون سنگر و دژی مستحکم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایستاده اند و در حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی ما نقشی اساسی می‌کنند.

وی بر پخش اذان زنده از بلندگوی مساجد تاکید نمود و افزود: نباید فعالیت هیئت امنا و خادمین مساجد در دهه محرم خلاصه شود، بلکه باید برنامه‌ای مدون در طول سال داشته باشند.

در ادامه این همایش کمیسیون‌های مختلف با حضور کارشناسان امور مساجد تشکیل شد و هر یک از آنان به بررسی مسائل مختلف موجود در مساجد پرداختند.

خاطر نشان می‌شود در پایان این مراسم به هر یک از ائمه جماعات، هیئات امنا و فرماندهان پایگاه‌ها هدایایی به رسم یادبود تقدیم گردید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها