حجت الاسلام دکتر معارفی در دومین شب شهادت حضرت رقیه در شهر وحدتیه گفت: رابطه بین حضرت رقیه(س) و امام حسین(ع) یک رابطه بین امام و ماموم است.
کد خبر: ۸۹۳۹۹۴۶
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، حجت السلام دکتر معارفی در دومین شب شهادت حضرت رقیه در شهر وحدتیه،  با اشاره به پیاده روی اربعین اظهار داشت: پیاده روی اربعین شمه کوچکی از عصر ظهور امام زمان (عج) است که هر ساله نسبت به سال مشابه پررنگ‌تر شده و تقویت می‌یابد و فلسفه وجود اربعین عصر ظهور است.
وی با بیان این که امام سجاد علیه السلام، باب الله را با علم و عمل برای ما باز کرد تا ما را به پیامبر اکرم (ص) و حضرت زهرا (س) وصل کند، اظهار داشت: حضرت سیدالساجدین سال‌ها پس از واقعه عاشورا با یادآوری مصایب امام حسین علیه السلام، باب گریه را برای ما باز کرد تا محبت امام حسین (ع) در دل‌ها مستقر شود و این محبت تا عصر ظهور ادامه می‌یابد.
دکتر معارفی با تاکید بر این که زیارت امام حسین علیه السلام در دو بعد عاشقانه و عارفانه به مرحله ظهورمی رسد یادآور شد:کلید زیارت مشتاقین به امام حسین علیه السلام را اهل بیت علیهم السلام به ما دادند همان زیارتی که همراه با اشتیاق است و موجب می‌شود رفتار و گفتار فرد حسینی شود و زیارت عارفانه را حضرت زینب (س) به ما یاد دادند تا در مسیر ولایت قدم برداریم.
در پایان مراسم با نوحه خوانی کریم رمضانی و محسن معارفی، مجلس شور حسینی پیدا کرد و با ذاکر اهل بیت هم نوا شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها