حجت الاسلام والمسلمین امینی در خطبه‌های نمازجمعه شاهرود گفت: قدرت دفاعی کشور قابل گفت: وگو نیست و برجام دیگری نخواهیم داشت، هر چند که دشمن نشان داد قابل اعتماد نیست، ملت ایران پاسخ گستاخی سران آمریکا را در راهپیمایی روز ۱۳ آبان خواهند داد.
کد خبر: ۸۹۳۹۹۲۶
|
۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهرود که در مدرسه حسینیه قلعه این شهر برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه اگر اروپایی‌ها و هر کشور دیگری هم که بخواهد علیه عناصر قدرت و اقتدار ایران اقدامی بکند، با قدرت در مقابل آن‌ها می‌ایستیم اظهار کرد: انقلاب اسلامی و ارزش‌های برخاسته از آن ارزان به دست نیامده است، خون هزاران شهید در پای این درخت تناور ریخته شده است.
وی افزود: قدرت دفاعی کشور قابل گفت: وگو نیست و برجام دیگری نخواهیم داشت، هر چند که دشمن نشان داد قابل اعتماد نیست، ملت ایران پاسخ گستاخی سران آمریکا را در راهپیمایی روز ۱۳ آبان خواهند داد.
امام جمعه شاهرود در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در آیین اعطای درجه و سردوشی به دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران هم اشاره کرد و گفت: پایه اصلی پیشرفت هر کشوری امنیت است و نیرو‌های نظامی ایران در کنارمردم، سایر نیرو‌های انتظامی و امنیتی، آرامش کشور را فراهم می‌کنند.
وی وابستگی کشور به پول نفت را از دغدغه‌های اصلی مسوولان کشور از گذشته تا کنون خواند و افزود: برغم این که دولت‌های مختلف شعار‌هایی را برای رهایی از این وابستگی داده و کار‌هایی نیز کرده اند، اما تا کنون این دغدغه به صورت کامل رفع نشده است.
امینی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند با ایجا ناامنی در شکل‌های گوناگون، ملت‌های مسلمان منطقه را برای همیشه درگیر کنند تا به منافع نامشروع خود دست یابند، مسوولان و مردم منطقه باید در مقابل سیاست‌ها آمریکا هوشیارانه عمل کنند.
وی ساخت جریان‌های تروریستی و تکفیری را یکی از تلاش‌های دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور‌های مسلمان خواند و بیان کرد: علمای مسلمان باید با هوشیاری و موضع گیری اصولی مردم را توجیه کنند تا از پیوستن برخی جوانان به این گروه‌ها جلوگیری شود.
امام جمعه شاهرود به روز هشتم آبان روز نوجوان هم اشاره کرد و گفت: نوجوانان سرمایه‌های اصلی کشور هستند، خانواده‌ها و مسوولان باید قدر این ظرفیت بزرگ بدانند.
امینی صلح امام حسن (ع) با معاویه را شروع یک جنگ نرم علیه طاغوت خواند و گفت: آن حضرت با این کار زمینه جاودانگی دین اسلام را فراهم کرد.
وی به اعزام کاروان‌های زیارت اربعین امام حسین (ع) نیز اشاره کرد و از زایران ایرانی خواست، با رعایت اخلاق اسلامی و قوانین جمهوری اسلامی و کشور عراق، مایه عزت و آبروی کشور شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها