فرمانده سپاه البرز:

شجاعت، ایثار و عدالتخواهی گزاره های شعر عاشورایی است

سردار سید یوسف مولایی گفت: در عاشورا از عشق پاک و قابل اتکا و ازعشق امام حسین برای زنده نگه داشتن دین حتی با نثار جان خود سخن گفته می شود که این از گزاره های شعرعاشورایی است.
کد خبر: ۸۹۳۹۹۰۷
|
۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز روز جمعه در مراسم نخستین کنگره شعر عاشورایی سرنوشت که در کانون شهید سبحانی ، سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج برگزار شد با گرامیداشت شهدای عرصه هنر  اظهار داشت: شهید فهمیده در ابتدای دفاع مقدس با نثار جان خود لقب رهبر سیزده ساله را از امام خمینی (ره) دریافت کرد و شهید آوینی نمونه‌ای دیگر  از تجلی شهدای هنرمند ایرانی است.

 

شجاعت، ایثار و عدالتخواهی گزاره های شعر عاشورایی است

 

مولایی با بیان اینکه هر تمدنی ابعاد مختلف دارد و یک از زوایای تمدنی یک کشور  فرهنگ است، افزود: یکی از شاخه‌های مهم فرهنگی "شعر" است و اشعار حماسی سبب جریان‌سازی می‌شود و پرده‌خوانی در اشعار حماسی یکی از مظاهر تمدن ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه اشعار اجتماعی و فرهنگی سبب اثرات مثبت  زیادی در بین مردم می‌شود، عنوان کرد: تمدن‌ها به اقتصاد، سیاست و اجتماع نیاز دارند ولی هیچ مطلبی مانند شعر سبب تجلی فرهنگ یک کشور نمی‌شود و رجزخوانی  شعر در جنگ‌ها  یکی از این موارد است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز با تاکید بر اینکه شعر اثرات مهمی در فرهنگ‌سازی تمدنی دارد، گفت: یکی از کارکردهای عاشورا ایجاد فرهنگ و یکی از ابزارهای انتقال نسل به نسل پیام عاشورا شعر حماسی است و بعد از انقلاب مردم درک کردند که شعر عاشورایی اثرات  زیاد مثبتی در اجتماع دارد.

مولایی ادامه داد:در عاشورا از عشق پاک و قابل اتکا و ازعشق امام حسین برای زنده نگه داشتن دین حتی با نثار جان خود سخن گفته می شود که این از گزاره های شعرعاشورایی است.

وی با بیان اینکه شعر عاشورایی با رشادت‌های رزمندگان اسلام مرتبط است، تصریح کرد:گزاره‌های شعر عاشورایی نشان دهنده عشق امام حسین(ع) به زنده نگه داشتن اسلام است و شجاعت، ایمان، ایثار و عدالت خواهی در شعر عاشورایی تجلی فراوان دارد.

وی ادامه داد: یکی از شاگردان هنرمند امام حسین(ع) شهید حججی است که در اثر قرار گرفتن در معرض  شعر انسان‌ساز عاشورا حجت خداوند شد.

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

ارسال نظرات
پر بیننده ها