امام جمعه دامغان:

دشمن از نیروی بسیج هراس دارد/ ترامپ از سپاه عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر

امام جمعه موقت دامغان با اشاره به اینکه دشمن همواره از نیروی الهی بسیج هراس دارد، عصبانیت ترامپ از سپاه پاسداران را نشی از شکست‌های مکرر استکبار جهانی در منطقه دانست و گفت: ترامپ از ملت ایران و سپاه عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
کد خبر: ۸۹۳۹۹۰۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام عباسعلی جیرانی در خطبه‌های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم ولایتمدار این شهرستان به میزبانی مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن هفتم صفر سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) شرایط دشوار زمان آن حضرت را تشریح کرد و اظهار داشت: امام حسن(ع) با انتخاب مسیری آگاهانه و درایتی الهی زمینه‌های حفظ اسلام ناب محمدی را در مقابل تزویر و توطئه اموی فراهم کرد.

خطیب امروز نماز جمعه دامغان صلح مدبرانه امام حسن مجتبی(ع) در شرایطی که تنها اندک یارانی گرد آن حضرت باقی مانده بودند را حکیمانه و موجب حفظ اسلام در آن شرایط دانست و خاطر نشان کرد: جلوگیری از کشتار و خونریزی بیشتر، حفظ اسلام در برابر خطر حکومت روم شرقی و مقابله با تزویر معاویه برای نابودی کامل اسلام ناب از اهداف صلح امام مجتبی(ع) بود.

به شخصیت والای سلمان فارسی بیش از پیش پرداخته شود

امام جمعه موقت دامغان در بخش دیگری از سخنان خود به روز بزرگداشت صحابه بزرگ رسول الله(ص) حضرت سلمان فارسی و تشریح زوایایی از زندگی ایشان از جمله رسیدن به بالاترین درجه ایمان اشاره کرد و گفت: سلمان خالص ترین صحابه، هم نشین فقرا و دوستدار علم و عالم بود، متأسفانه تاکنون آنچنان که شایسته است به این شخصیت والامقام پرداخته نشده است اما در وصف شخصیت او همین کافی است که امام صادق(ع) از ایشان با تعبیر "سلمان محمدی" یاد کرد.

وی در ادامه با کرامیداشت هشتم آبان سالروز شهادت نوجوان شهید حسین فهمیده و نام گذاری این روز به عنوان بسیج دانش آموزی، اظهار داشت: بهترین تقدیر از ایثار و رشادت این قهرمان نوجوان را رهبررکبیر انقلاب بجا آوردند که او را رهبر ملت بزرگ ایران نامید.

نوجوانی اوج دوران تربیت اسلامی و انسانی است

خطیب نماز جمعه دامغان نوجوانی و جوانی را بهترین دوران برای رسیدن به درجات عالی معنوی و انسانی برشمرد و گفت: دشمن با هزینه‌های گزاف می‌کوشد فرزندان ما را از فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دینی جدا کند چون دریافته است که اوج تربیت اسلامی و انسانی یک انسان در این سنین است.

امام جمعه موقت دامغان با اشاره به همت والا و همکاری آموزش و پرورش و بسیج در تشکیل سازمان بسیج دانش آموزی و اهمیت گردآوردن ظرفیت بزرگ دانش آموزان زیر پرچم بسیج خاطر نشان کرد: این نیروی تأثیرگذار و جریان ساز باید تقویت شود، همانا دشمن همواره از نیروی بسیج در هراس است.

حجت الاسلام جیرانی با بیان اینکه  فرهنگ متعالی بسیج نشان داده‌است که در هر جبهه‌ای راهگشا است به نقش بزرگ بسیج مردمی عراق(حشدالشعبی) در تحولات این کشور و پیروزی‌های مهم برابر تروریست‌های جنایتکار تصریح کرد: تأکیدات رهبری در دیدار با نخست وزیر عراق بر حفظ بسیج مردمی و دشمنی و عناد آمریکایی‌ها با حشدالشعبی همه نشانگر اهمیت این فرهنگ آزادی بخش است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار