مسئول کنگره ملی همفکری بسیج دانش آموزی:

آموزش و پرورش ایران باید به پرچمدار نظامات آموزشی جهان مبدل گردد/ بسیج دانش آموزی اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را پیگیری می‌کند

باقری گفت: کمیته رصد و پیگیری سند تحول آموزش و پرورش توسط سازمان بسیج دانش آموزی ایجاد گردیده است تا تطبیق محتوای نظام آموزش و پرورش کشور با این سند را پیگیری نماید.
کد خبر: ۸۹۳۹۸۸۷
|
۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حسین باقری مسئول کنگره ملی همفکری بسیج دانش آموزی در سخنانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 36هزار شهید دانش آموز سراسر کشور اظهار داشت: 8آبان ماه یادآور شهادت نوجوان 13 ساله ای است که به تعبیر رهبر کبیر انقلاب، با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم والاتر است، خود را با نارنجک به زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد.

وی با بیان اینکه محمد حسین فهمیده با وجود سنی کم به معرفتی عمیق دست یافته بود، افزود: وی با خون خود به مردمان زمانش نشان داد جان باختن در مکتب امام حسین(ع) نه تنها ذلت نیست بلکه اوج عزت، عظمت و انسانیت است؛ اینک اما نسل چهارم دانش آموزان بسیجی، خود را مهیای ورود به عرصه های مختلف نبرد با دشمنان و شیاطین عالم می کنند و آماده اند تا به فرموده رهبر معظم انقلاب، قله های بلند تهذیب، تحصیل و ورزش را از آن خود کنند.

مسئول کنگره ملی همفکری بسیج دانش آموزی در ادامه گفت: دانش آموزان بسیجی که همان افسران جوان جنگ نرم هستند از مدعیان حقوق بشر سؤال می کنند که چرا در برابر نسل کشی های اخیر میانمار، یمن و نیز کشتار مردم بحرین و فلسطین سکوت کرده و در پشت پرده سیاست از اینگونه اقدامات ابراز شادی و خرسندی می کنند؟!

وی اضافه کرد: جوانان و نوجوانان آگاه میهن اسلامی، عدالت اجتماعی را یکی دیگر از آرمان های متعالی انقلاب اسلامی می دانند و اعلام می کنند در پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در باب عدالت اجتماعی با هیچ یک از نهادهای مسئول بویژه قوای سه گانه تعارف نداشته و با قاطعیت تمام با هرگونه بی عدالتی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مبارزه کرده و مسئولان امر را مورد بازخواست و سؤال قرار خواهند داد.

باقری تأکید کرد: نسل چهارم انقلاب اسلامی معتقد است نظام آموزش و پرورش ایران نه تنها نباید تحت تأثیر طراحی های جهانی برای تهی کردن انسان از خدا قرار گیرد بلکه باید با برنامه ریزی های دقیق و بلند مدت به پرچمدار اصلی نظامات آموزشی جهان و منطقه مبدل گردد. البته برای تحقق چنین هدفی باید نهادهای فرهنگی و آموزشی بیش از پیش به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس با هدف پیگیری روند اجرای این سند، کمیته ای با عنوان کمیته رصد و پیگیری سند تحول آموزش و پرورش توسط سازمان بسیج دانش آموزی ایجاد گردیده است تا ضمن تطبیق محتوای نظام آموزش و پرورش کشور با این سند، فرصت ها و چالش های پیش روی تعلیم و تربیت کشور را به مسئولان امر ارائه نماید.

مسئول کنگره ملی همفکری بسیج دانش آموزی در پایان گفت: نسل چهارم انقلاب اسلامی با شهدای مدافع حرم و نیز شهدای هسته ای کشورمان عهد و پیمان می بندد تا با شوری حسینی و همتی علوی، با تقویت بنیه اعتقادی و معرفتی خود در عرصه های مهارت آموزی، اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی همت گماشته و با توسل به امام زمان(عج) خود را آماده شهادت در رکاب آن حضرت نماید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار