خطیب نماز جمعه تهران گفت: سرداران سپاه و افسران ارتش و نیروهای مردمی بسیج ارزش‌های این کشور و نظام هستند؛ اینکه رئیس‌جمهور نادان و بی‌ادب آمریکا نسبت به ملت ایران حرف‌هایی می‌زند از سر حسادت، بغض و دشمنی است.
کد خبر: ۸۹۳۹۸۷۵
|
۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،

آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی امام‌جمعه موقت تهران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی امروز پایتخت اظهارداشت: سرداران سپاه و افسران ارتش و نیروهای مردمی بسیج ارزش‌های این کشور و نظام هستند.

وی تصریح‌کرد: اظهارات مقام آمریکایی بر علیه سپاه از سر بغض و کینه و ناراحتی بود. 

آیت‌الله امامی‌کاشانی افزود: به ملت عراق به واسطه اینکه تروریست‌ها را از کشورشان بیرون راندند تبریک می‌گویم چرا که از تجزیه کشورشان جلوگیری کردند. 

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: این فداکاری‌ها و اینکه دشمن نتوانست با بسیج کردن یکسری اراذل و اوباش (داعش) با هزینه آل‌سعود کشور عراق را اشغال کنند و نتوانست باعث تجزیه این کشور شود، مدیون و مرهون ملتی بزرگ همچون ملت عراق، ارتش، نیروهای مردمی و مقام مرجعیت است. 

امامی‌کاشانی خاطرنشان کرد: در آینده انسان اگر به تاریخ عراق نگاه کند این روز در بیرون راندن تروریست‌ها از این کشور به عنوان روزی ارزشمند مورد تمجید قرار خواهد گرفت. 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست‌وزیر عراق با ایشان گفتند که (به آمریکا اعتماد نکنید)، این نکته بسیار مهم است که اعتماد به آمریکا به معنای محو کشور و همه ارزش‌های یک ملت است.

خطیب نمازجمعه امروز تهران اظهار داشت: رهبر انقلاب همچنین در ادامه بیانات خود فرمودند که (به نیروهای فداکار و جوانان اهمیت دهید) این مسئله‌، مسئله‌ای بسیار با اهمیت و پر ارزش است.

آیت‌الله امامی‌کاشانی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌هایی که در حوزه مادی و معنوی در کشور ایجاد شد همگی به خاطر رهبری بود و امام راحل با نفس گرم خود در جوان‌های ما دمید که این جوانان چنین فداکار شدند. 

وی افزود: در اواخر دولت قبل جان‌کری وزیر امور خارجه وقت آمریکا در سفری که به کشورهای عربی منطقه داشت در یک جلسه که با حضور سران کشورهای عربی برگزار شده بود، با اعتراض مقامات این کشورها در این جلسه مواجه شد که چرا وقتی ایران دشمن ماست آمریکا با آن مقابله جدی نمی‌کند و تنها به بمباران برخی مناطقی که برخی تروریست‌ها در آنجا هستند اکتفا می‌کند و تروریست را در منطقه ریشه‌کن نمی‌کند. 

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: جان‌کری در پاسخ به این اظهاراتشان عنوان کرد شما که می‌گویید ما فقط بمباران می‌کنیم آیا خود شما کشورهای عربی، کسانی را دارید که به عنوان نیروی زمینی به کار بگیرید تا به پیش رود و فضا را به اشغال خود در آورد؟ و آیا در تمام کشورهای عربی شما یک ژنرال سلیمانی دارید؟ از سوی دیگر شماها می‌گویید مبارزه با تروریست در حالی که دنیا متوجه شده که نیروهای تروریسم در کنار نیروهای امنیتی شما هستند شما با تروریست‌ها همکاری می‌کنید اما ایران در تمام عرصه‌ها حتی یک لحظه نشده است از مخالفتش با تروریسم دست بردارد و با تروریست‌ها می‌جنگد. 

امامی‌کاشانی خاطرنشان کرد:‌ اینکه رئیس‌جمهور نادان و بی‌ادب آمریکا نسبت به ملت ایران حرف‌هایی را می‌زند و بر علیه سپاه حرف می‌زند از سر حسادت، بغض و دشمنی است. این جنگ با ملت ایران نیست، بلکه جنگ با فکر ملت ایران و با مغز انسان‌هاست، این جنگ با اندیشه‌ها، دل‌ها و فداکاری‌ها و شجاعت‌هاست. 

وی افزود: این امنیت و این عزت مرهون همین شجاعت‌هاست و لذا رهبر معظم انقلاب فرمودند در اقتدار کشور و در وسایلی که برای اقتدار کشور است، مسائل جنگی و نظامی قابل چانه زدن و حرف زدن نیست.

خطیب نمازجمعه امروز تهران اظهار داشت:‌ ما هر چه را برای اقتدار کشور برای انسجام مملکت و برای اعتلای کشور نیاز باشد، همه را فراهم می‌کنیم و این نکته‌ای که همه باید به آن توجه کنیم.

امامی‌کاشانی اظهار داشت: همه ما باید بدانیم که دشمن با فکرها می‌جنگد و فکر همان چیزی است که امام(ره) مطرح کردند و فکر همانی است که رهبر معظم انقلاب آن را دنبال کردند و این فکر و فرهنگ را باید حفظ کرد. این فرهنگ است که کشور را عزت و اقتدار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: به نظرم می‌رسد مراسم اربعین که چند سالی است با این ازدحام برگزار می‌شود در آن نکته‌ای قرار دارد و آن نکته این است که گویا جهان به این سو حرکت می‌کند که کربلا و امام حسین (ع) محور است و راه، راه فداکاری، راه شهادت است. 

 

ارسال نظرات