عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون قضایی مجلس از تصویب میزان مجازات حمل، تولید و عرضه سلاح در مجلس خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۹۸۴۴
|
۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، یحیی کمالی‌پور عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده درباره حمل سلاح سرد،گفت: در جلسه اخیر کمیسیون قضائی این طرح با اکثریت آرای نمایندگان تصویب شد.

وی با اشاره به ارجاع این طرح به صحن علنی مجلس، افزود: در جلسه علنی روز(چهارشنبه 3 آبان) مجلس شورای اسلامی نمایندگان نیز طرح مذکور را تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: مجلس شرایط حمل سلاح سرد را تعیین کرد + جزئیات

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد:بر این اساس، حمل، تولید، استفاده و واردات هرگونه سلاح سرد ممنوع است و تنهادر صورت اخذ مجوز از دستگاه‌های مربوطه مجاز است.

کمالی‌پور تصریح کرد: ادواتی مانند قمه، شمشیر، چاقوی ضامن‌دار، ساتور، قداره یا پنجه‌بوکس که صرفاً به منظور نزاع استفاده می‌شوند، جرم محسوب و مرتکب به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم می‌گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مجازات در نظر گرفته شده در قانون مذکور شامل حاملان، تولید و عرضه کنندگان شوکر و گاز اشک‌آور می‌شود؟، تاکید کرد:بله حمل و استفاده کنندگان غیر مجاز این ادبات نیز شامل مجازات های در نظر گرفته شده این قانون یعنی 6 تا 2 سال زندان می‌شوند.

ارسال نظرات