در نشست خبری با مسئول بسیج دانش آموزی ولایت سرخه؛
مسئول بسیج دانش آموزی ولایت سرخه گفت: به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی برنامه های مختلفی در سطح شهرستان سرخه برگزار و اجرا می شود.
کد خبر: ۸۹۳۹۸۴۱
|
۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه علی اکبر حسنان مسئول بسیج دانش آموزی ولایت سرخه در نشست خبری با خبرنگاران در آستانه هفته بسیج دانش آموزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: هدف از گرامیداشت بسیج دانش آموزی و روز قشر توسعه و تعمیق فرهنگ و تفکر بسیجی و معرفی ظرفیت و توانمندی بالقوه و بالفعل سازمان در انجام فعالیت های گسترده کمی و کیفی در عرصه های علمی، فرهنگی، معرفتی، سازندگی و اجتماعی به جامعه با هدف انتقال عالمانه میراث جاودان فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه بزرگ و آینده ساز دانش آموزان کشور است.

وی از دیگر اهداف را ثبت تاریخی دلاورمردی های دانش آموزان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تلاش در جهت بازتولید این گونه حماسه ها توسط نسل نوخاسته ایران اسلامی تا ضمن حفظ دستاوردها، برای مظلومان جهان نیز الهام بخش باشند و همچنین تقویت روحیه، نشاط و شادابی، خلاقیت و نوآوری و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی در بین دانش آموزان با اجرای ویژه برنامه های این هفته عنوان کرد.

مسئول بسیج دانش آموزی ولایت سرخه ادامه داد: نظارت بهتر در راستای ارتقای کمی و کیفی سازی حلقه های صالحین در مدارس سراسر کشور و الگوگیری نسل نوجوان و جوان از الگوهای مستند و حقیقی نظیر شهدای شاخص دختر و پسر از دیگر اهداف گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی است.

حسنان با اشاره به اینکه هفته بسیج دانش آموزی که هفتم آبان شروع و 13 آبان پایان می یابد، گفت: شعار بسیج دانش آموزی سال جاری تحصیلی دانش آموز انقلابی، مدرسه انقلابی است.

وی از جمله ویژه برنامه های هفته بسیج دانش آموزی و روز قشر و پدافند غیرعامل را فضاسازی سردرب واحدها و مدارس، نواختن زنگ پدافند غیرعامل در کلیه مدارس و به صورت نمادین در آموزشگاه شهید امامی، مانور اقتدار با فرضیه کنترل و رهایی گروگان در مدرسه و دیدار با امام جمعه سرخه با حضور کلیه مدیران و فرماندهان واحدهای بسیج دانش آموزی و مربیان پرورشی مدارس عنوان کرد.

مسئول بسیج دانش آموزی ولایت سرخه افزود: آیین صبحگاه سراسری و نواختن زنگ ایثار وشهادت، دیدار با خانواده شهدای دانش آموز و فرهنگی، برگزاری نشست سیاسی با موضوع استکبارستیزی، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان سرخه، برگزاری حلقات صالحین در طول هفته بسیج دانش آموزی، برگزاری نمادین پیاده روی اربعین توسط دانش آموزان، مسابقه فوتسال پدران و پسران، تقدیر و دیدار دانش آموزان نخبه علمی، ورزشی و هنری با فرماندار سرخه و پیاده روی و کوهنوردی دانش آموزان دختر به همراه مادران آموزشگاه آسیه از دیگر برنامه های هفته بسیج دانش آموزی پیش بینی شده است.

حسنان از دیگر برنامه ها را تجدید میثاق دانش آموزان و غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای سرخه، برگزاری مسابقه رهروان شهدا، میقات صالحین دانش آموزی، برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع استکبارستیزی و حضور سازمان یافته دانش آموزان بسیجی در راهپیمایی 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی برشمرد.

وی عنوان کرد: این برنامه ها با همکاری و همت حوزه بسیج دانش آموزی و معاونت پرورشی آموزش و پرورش شهرستان سرخه برگزار می شود.

لازم به ذکر است؛ این نخستین نشست خبری است که مسئول بسیج دانش آموزی ولایت سرخه برگزار کننده آن بود و باشد که دیگر مسئولان شهرستان سرخه نیز جهت اطلاع رسانی برنامه ها و فعالیت های خود برگزار کننده چنین نشست هایی باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها