افتتاح سالن ورزشی چند منظوره شهیدان تقی زاده در روستای بورکی؛
خبرگزاری بسیج: تصاویر شهیدان محسن و مسعود تقی زاده بر روی چراغ یگان موتوری بسیج روستای بورکی و شیشه تعدادی از خودروها نصب شده بود؛ همزمان با ورود بانی ساخت سالن ورزشی، مراسم استقبال رسمی از مهندس تقی زاده، خیّر نیکو کار با شکوه خاصی آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۳۹۷۷۶
|
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مردم خونگرم و قدرشناس روستای بورکی از ساعت ها پیش در محل ورودی روستا چشم انتظار حضور گرم این خیر و هیات همراه بودند، حتی کودکان و نوجوانان هم، عکس شهیدان تقی زاده را بر روی دوچرخه های خود نصب کرده بودند و یکصدا فریاد می زدند:« ای خیر گرامی خوش آمدی، خوش آمدی» و به روح پر فتوح شهیدان محسن و مسعود تقی زاده درود می فرستادند.

همچنین جمعیت زیادی از اهالی روستا مقابل ورزشگاه منتظر حضور برادر شهیدان تقی زاده بودند، در آستانه اذان ظهر، روبان سالن ورزشی چند منظوره شهیدان تقی زاده با حضور امام جمعه بخش خشت، فرماندهان سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان در دهستان بورکی از توابع بخش خشت استان فارس به دست مهربان مهندس تقی زاده قیچی خورد.

حمید بذر افشان، رئیس شورای اسلامی بخش خشت و مسئول پایگاه بسیج روستای بورکی در حاشیه این مراسم، گفت: آقای مجید صالحی، مدیر پروژه های عمرانی بنیاد خیریه شهیدان تقی زاده برای بررسی وضعیت منطقه به منظور انتخاب پروژه، با وسواس و دقت خاصی مکان های مورد نظر برای ساخت پروژه های خیّری را بازدید می کرد و بسیار هوشمندانه و به درستی این پروژه را انتخاب کرد.

وی با اشاره به اینکه شغل اهالی روستای بورکی کشاورزی و باغداری است، افزود: جمعیت این روستا پیش از این 5 هزار نفر بوده اما به علت مشکلات و کمبودهای بسیار زیادی که در منطقه شاهد بودیم، حدود 2 هزار نفر از این روستا مهاجرت کرده اند و در حال حاضر بالغ بر 3 هزار نفر جمعیت دارد.

 این مدیر بسیجی گفت: اهالی مومن و ولایتمدار روستای بورکی از اول انقلاب تا کنون همیشه در صحنه حضوری فعال داشته و 30 شهید و 3 سردار تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که با اضافه شدن دو شهید محسن و مسعود تقی زاده به عنوان میهمان در روستای بورکی تعداد شهدای این روستا به 32 تن رسیده است.

بذر افشان، ادامه داد: زمین این سالن ورزشی 3750 متر مربع است که با خودیاری مردم بورکی بالغ بر 150 میلیون تومان خریداری شده و 40 میلیون تومان برای اجرای فونداسیون از سوی مردم روستا هزینه شده است؛ زیربنای سالن 1350 متر مربع و سالن ورزشی 1150 متر مربع مطابق استاندارد تربیت بدنی است.

وی تصریح کرد: کار دیوار کشی، اجرای سقف، احداث ساختمان اداری به مساحت 200 متر مربع و تکمیل این سالن بزرگ ورزشی به همت مهندس حاج محمود تقی زاده انجام شده است که کل اعتبار صرف شده برای احداث این سالن ورزشی چند منظوره حدود یک و نیم میلیارد تومان است.

 وی ادامه داد: ما تا کنون مکان ورزشی در روستا نداشتیم و خواهران هیچ جایی برای ورزش کردن نداشتند که عنایت شهیدان تقی زاده به این منطقه باعث شد چنین مجموعه مجهزی با همت اخوی بزرگوار این شهیدان مهندس محمود تقی زاده ساخته شود که با ساخت این سالن نیاز جوانان بویژه خواهران در بحث ورزش تامین شده است. وی گفت: با احتساب روستا های اطراف بیش از 10 هزار نفر از این سالن ورزشی بهره مند می شوند. این سالن سومین سالن ورزشی استاندارد در بخش خشت محسوب می شود.

در حاشیه این مراسم پاسگاه انتظامی روستا که به همت خیر امنیت ساز مهندس حاج بهنام نوروزیان به نیت شادی روح پدرش زنده یاد حاج نصرالله نوروزیان خریداری شده است، افتتاح شد.

پیش از این پاسگاه انتظامی بورکی در محل استیجاری مستقر بود که پاسگاه جدید در مساحت 730 مترمربع با زیر بنای 250 متر مربع به مبلغ 125 میلیون تومان ارزش ملک توسط خیر امنیت ساز مهندس حاج بهنام نووروزیان خریداری شده و سردار حاج ایوب سلیمانی و سردار گودرزی نیز مبلغ 60 میلیون تومان برای تجهیز و تعمیر این ساختمان اختصاص دادند.

گزارشگر: علی اشرف خانلری

عکس: مهدی خانلری

ارسال نظرات