امروزه فرهنگ ساخت‌و‌ساز رایج شده است، خاطر‌نشان کرد: تمرکز دهیاری‌ها باید بر تولید و تقویت‌بخشی کشاورزی باشد که این امر سبب کاهش مهاجرت به شهر نیز خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با کمک هم به توسعه پایدار برسیم.
کد خبر: ۸۹۳۹۶۳۲
|
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مظاهر باقر‌سلیمی در همایش دهیاران شهرستان رامسر که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با بیان‌ اینکه دهیاران پیشانی دولت در روستا‌ها هستند، اظهار کرد: این افراد پل ارتباطی خوبی بین مردم و مسؤولان می‌توانند باشند که مشکلات را به مسؤولان اعلام کرده تا در جهت حل مشکل اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه دهیاران به عنوان مقامات اجرایی دولت در روستا‌ها هستند و نباید خود را دست کم بگیرند، تصریح کرد: در برخی روستا‌ها که محوری هستند و حتی از برخی شهر‌ها اهمیت و جایگاه بالاتری برخوردارند، دهیاران باید با شناسایی ظرفیت‌ها در جهت توسعه و عمران روستا تلاش کنند.


معاون فرماندار رامسر با تاکید بر اینکه روستا مرکز تولید و فعالیت کشاورزی است، اما امروزه فرهنگ ساخت‌و‌ساز رایج شده است، خاطر‌نشان کرد: تمرکز دهیاری‌ها باید بر تولید و تقویت‌بخشی کشاورزی باشد که این امر سبب کاهش مهاجرت به شهر نیز خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با کمک هم به توسعه پایدار برسیم.

فرماندار شهرستان رامسر با اشاره به اینکه دهیاران نماینده دولت در روستا‌ها هستند، گفت: دولت در حوزه روستا‌ها برنامه‌ها و سیاست‌هایی را ابلاغ می‌کند که شما باید در راستای تحقق آنها اقدام کنید.

محمد آزاد  وظیفه دهیاران را در همه زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، عمرانی و آموزشی دانست و اظهار کرد: دهیار، مدیر ارشد روستا است و باید همه بخش‌ها را رصد کرده و برای آنها برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی  تصریح کرد: به نوعی دهیاران نخستین لقه مدیریتی هستند و باید بیش از پیش به مردم خدمت کنند.

فرماندار شهرستان رامسر بحث زباله و پسماند را یکی از دغدغه‌های دولت عنوان کرد و افزود: باید با فرهنگ‌سازی در روستا‌ها، تفکیک زباله از مبدا را نهادینه کنیم تا کاهش چشمگیری در تولید زباله داشته باشیم.

آزاد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سند چشم‌انداز توسعه روستا بر داشتن و تنظیم این سند تاکید کرد و گفت: هر روستا باید سند چشم‌انداز توسعه را تنظیم کرده تا طبق آن برنامه‌ریزی و اجرا شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها