خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: وظیفه ما این است که با ارائه محتواهای جذاب و مناسب در حوزه مباحث دینی و اعتقادی و قرآن کریم، ذائقه مردم را هدایت کنیم.
کد خبر: ۸۹۳۹۶۲۳
|
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در دیدار با اعضای بنیاد اِسراء، وابسته به دفتر آیت‌الله جوادی‌آملی، با اشاره به ضرورت گسترش تفسیر قرآن در جامعه اظهار کرد: دوره‌های تفسیر در استان قزوین مورد استقبال خوب و گسترده شهروندان قرار می‌گیرد و سالیان زیادی است که ما این جلسات را در قزوین برگزار می‌کنیم.
این مفسر قرآن کریم گفت: وظیفه ما این است که با ارائه محتواهای جذاب و مناسب در حوزه مباحث دینی و اعتقادی و قرآن کریم، ذائقه مردم را هدایت کنیم.
وی با اشاره به برگزاری دوره‌های تفسیر قرآن در قزوین بیان کرد: در این دوره‌ها تفسیر سوره قدر به صورت کامل انجام گرفت که به صورت جزوه‌ای پانصد صفحه‌ای تهیه شد و حضرت آیت‌الله جوادی آملی مکتوبه‌ای با عنوان «در جستجوی لیله‌القدر» بر این متن نوشتند.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: روایت شیعه درباره لیله‌القدر در هشت دسته قرار می‌گیرد، یک دسته کلّ سال را لیله‌القدر می‌داند؛ دسته دیگر ماه شعبان و رمضان و دسته سوم فقط ماه رمضان، دسته چهارم دهه آخر ماه رمضان، دسته پنجم شب‌های فرد ماه رمضان، دسته ششم سه شب ۱۹، ۲۱،۲۳، دسته هفتم دو شب و دسته هشتم یک شب را لیله‌القدر می دانند.
وی اذعان کرد: بررسی این هشت دسته نشان می‌دهد معرفی شب ‌قدر در آنها هیچ منافاتی باهم ندارد، اما در بررسی روایات اهل سنت هم، به شب‌های ۲۷،۲۸ ماه رمضان می‌رسیم و از این روایات می‌توان نتیجه گرفت که منشأ این روایات الهی است؛ بنابراین هیچ دعوا و اختلاف نظری در شب قدر وجود ندارد‌.
عابدینی تصریح کرد: بنده تاکید زیادی بر این موضوع دارم که لیالی قدر اصطلاح اشتباه و غلطی است و ما لیالی قدر نداریم؛ بلکه یک شب قدر در کل سال است و باید سه شب را «شب های احیا» بنامیم
آقای خراسانی، معاون فرهنگی بنیاد اِسراء، در ابتدای این دیدار ضمن ارایه گزارشی از عملکرد بنیاد اِسراء گفت: نگاه آیت‌الله جوادی‌آملی راه‌اندازی دفتر مرجعیت در استانها نیست و این بنیاد برای افتتاح دفتر مرجعیت علمی ایشان در استانی اقدام نمی‌کند؛ مگر اینکه در شهری استقبال و درخواستی در این حوزه وجود داشته باشد.
وی افزود: آیت‌الله جوادی‌آملی باتوجه به ضرورت‌های نظام در حوزه‌های مختلف اثری را ارائه داده‌اند و در بنیاد اِسراء در هفت پژوهشکده در بخش‌های مختلف همچون آموزشی، مرکز تفسیر و تدوین متون آموزشی برای طلاب و حوزویان و عموم مردم، به بیان دروس و نظرات این مرجع عالیقدر می‌پردازد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها