خبرهای داغ:
یک جوان ایرانی موفق شده است با طراحی سه اپلیکیشن متفاوت و خلاقانه یک جامعه عظیم شغلی در سراسر کشور ایجاد نماید.
کد خبر: ۸۹۳۹۶۰۳
|
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

محمدرضا اکبری متولد سال 1368 و فارق التحصیل رشته نرم افزار است، از او می توان به عنون یک جوان خلاق و مستعد ایرانی یاد کرد.
به ایجاد شغل بیشتر از انتظار برای به دست آوردن شغل اعتقاد دارد و گویا همین اعتقاد هم هست که او را نسبت به سابر هم سن و سالهایش متمایز کرده.
در روزهایی که همه اطرافیانمان بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند او توانسته است از همین وقت گذرانی ها راه آینده اش را مشخص کند، چگونگی آن را می توانید در یک گفتگوی خواندنی، در خبرگزاری بسج قزوین پی بگیرید:
بسیج: آقای اکبری لطفا حوزه فعالیت خود را توضیح دهید.
در حال طراحی و ارائه اپلیکیشن های جدیدی برای انتقال هر چه راحت تر امکانات فنی، غذایی و در دسترس قرار دادن آن برای همه افراد جامعه هستیم که در عین حال می تواند مشاغل خانگی را نیز توسعه دهد و به نوعی ایجاد درآمد نماید.
بسیج: منظور شما از اپلیکیشن های ارائه خدمات به صورت مشخص در چه حوزه هایی است؟ این اپلیکیشن ها قرار است چه امکاناتی را به افراد ارائه دهد؟
به طور مشخص ما سه اپلیکیشن در موضوع تهیه و ارائه غذا، مسکن و ارائه انواع خدمات فنی در اسرع وقت در خانه و هر محلی که افراد بخواهند هستیم.
در موضوع غذا به صورت مشروح، همه ما اوقات بسیاری را خارج از خانه می گذرانیم و مجبور به استفاده از غذاهای رستورانی هستیم، با این حال در بسیاری از موارد دلتنگ عطر و بوی غذای خانگی می باشیم، تصور کنید که خانم خانه داری برای افراد خانواده خود هر روز غذا تهیه میی کند، او می تواند به تعداد مشخصی غذایی بیشتر تولید کند و این مازاد را به سایرین بفروشد، در این شرایط هم برای این بانو شغل ایجاد شده است و هم غذای سالم، با کیفیت خانگی در اختیار سایرین قرار گرفته است.
بسیج: این کار نیاز به شناخت آشپزهای بسیاری دارد و پروسه قانونی بسیاری را هم با خود به همراه می آورد!
بله! و ما هر خانم خانه دار و هر آشپزی که بخواهد با اپلیکیشن ما در ارتباط باشد را تست می کنیم، از کیفیت دستپخت او با رده بندی های طبقه بندی شده ای اطمینان کسب می کنیم و در عین حال هر فردی را برای کسب مجوز به اداره بهداشت معرفی می کنیم.
بسیج: در طول انجام کار هم می توانید غذای هر فردی را مورد بررسی قرار دهید؟
البته! اپلیکیشن ما با زمانی بیش از 6 ماه طراحی شده است، بنا بر این قابلیت های متعددی را برایش در نظر گرفته ایم، برای مثال هر فرد می تواند غذا را از آشپز مورد انتخاب خودش دریافت کند و به کیفت هر غذایی از یک تا پنج ستاره بدهد، آشپز های بهتر تشویق می شوند و آنان که غذایشان کیفیت بالایی ندارد به مرور از دور انتخاب ها حذف خواهند شد.
بسیج: با این تفاسیر، گستره عظیمی را در نظر گرفته اید، آیا این برنامه یک برنامه کشوری خواهد بود یا محدود به استان های خاصی است؟
کاری با این گستره حتما به صورت کشوری اجرا و در معرض استفاده قرار خواهد گرفت، اپلیکیشن غذایی ما با نام" فودیتو" از آذر ماه با دارا بودن نمایندگی در سراسر کشور، 100 تا 150 آشپز در هر استان و حد اقل 10 تا 20 نفر پیک، از اواسط آذر ماه با یاری خداوند کار خود را آغاز خواهد کرد: خوشحالم که این خبر را اعلام نمایم، از این طریق و با این تفسیر بیش از 25 هزار نفر در سراسر کشور شغل به دست خواهند آورد و در کنار آن حس خوب کسب درامد برای کاردار شده ها، تضمین غذای با کیفیت برای هر کسی که به هر علت امکان تهیه غذا را ندارد، رخ می دهد.
بسیج: قیمت غذا ها به چه صورت خواهد بود؟
توجه کنید که این غذا ها قرار است در فضای خانه تولید شود، البته ما از رستوران هایی که بخواهند با ما همکاری کنند هم استقبال می کنیم، با این حال به خاطر تهیه غذای ارزان تر قیمت های پایین تری را هم در نظر خواهیم گرفت که در جذب مخاطبانمان نیز اثر دارد.
بسیج: ممکن است در آینده با مخالفت کسبه و اصناف رو به رو شوید، برای آن برنامه ریزی ای دارید؟
من و همکارانم معتقدیم که جامعه هرگز به عقب بر نمی گردد، ما در عصر سرعت زندگی می کنیم و همه امکانات با توجه به ذائقه جامعه باید به روز رسانی شود، هر کس که با سرعت جامعه همگام نشود و مدرن سازی در آن اتفاق نیفتد محکوم به شکست خواهد بود.
بسیج: شما به سه اپلیکیشن اشاره کردید، سابر زمینه های فعالیتتان را نیز توضیح دهید.
اپلیکیشن بعدی ما در خصوص ارائه خدمات فنی از جمله الکتریکی و هر امکان دیگری که ممکن است به صورت اضطراری در خانه و یا هر محل دیگری اتفاق بیفتد می باشد، تصور کنید که در یک روز گرم و تعطیل تابستانی کولر خانه شما از کار می افتد، شما مجبورید تمام محل و یا شهر خود را برای پیدا کردن یک فنی کار زیر و رو کنید ولی با استفاده از اپلیکیشن ما که نام آن "کاراسام" خواهد بود( که مخفف سامانه ارجاع مشاغل کارا است) می توانید در دسترس ترین فنی کار را برای بررسی مشکل اعزام کنید.
البته این اپلیکیشن به همینجا محدود نمی شود، خدمات متنوعی از جمله آموزش، اعزام آرایشگر و حتی گاها متخصص امور درمانی را نیز می توانید در این اپلیکیشن کسب نمایند، اپلیکیشن بعدی ما در خصوص مسکن خواهد بود که در گام های بعدی در ادامه این اپلیکیشن ها قرار خواهد گرفت.
تفکر اقتصادی، باور به توان درونی، اقدام و عمل!
محمدرضا اکبری این جمله پدرش را که " ایران، بهترین جای دنیا برای پول در آوردن است" آویزه گوش خود و نقطه حرکتش قرار داده است.
او در خصوص نقطه حرکت خود می گوید: هرگز منتطر نایستادم تا کسی به من برای حرکتم کمک کند، به خودم اعتماد کردم و قدم در راه پیشرفت گذاشتم، هرگز وقت خود را صرف کسب حمایت از جانب دستگاه یا ارگانی نکردم با این حال باید از حمایت ها و توجه سپاه و بسیج و نیز شهرداری برای پیشبرد برنامه ها تشکر کنم و نیز با باور به خلاقیت هایی که در وجود هر فردی وجود دارد توانستم کار خود را توسعه دهم.
اکبری به تاثیر حضور در شبکه های اجتماعی و کمک این فضا به گسترش فعالیت هایش اشاره کرده و ابراز می کند: امروز مردم وقت قابل توجهی را در شبکه های اجتماعی می گذرانند، تبلیغات در کانال های اجتماعی تاثیر به مراتب قابل توجه تری برای جلب نظر مردم دارد از این رو مدیریت بیش از 15 کانال تلگرامی با بیش از 320 هزار عضو قدم دیگری برای کسب درآمد بهتر است.
وی در ادامه این گفت و گو با اهمیت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: همه این مثال را شنیده اند که استعداد ها در محدودیت ها شکوفا می شود، ما نیز به این جمله اعتقاد داریم و با اتکا به همین مسئله تلاش کرده ایم که هم کار تولید کنیم و هم پهنه فعالیت مشاغل را گسترش دهیم.
اکبری در بخش پایانی این گفتگو تاکید کرد: جوان در دنیای امروز نباید منتظر بماند تا شغل به دست آورد، بلکه باید حرکت کند و شغل خود را خلق نماید، این مسئله از کلید های پیشرفت در سراسر جهان است .
1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها