خبرهای داغ:
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان قزوین:

اکثر محققان بر وجود حضرت رقیه(س) اتفاق نظر دارند

مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان قزوین اذعان کرد: اکثر محققان و محدثان معتبر نسبت وجود حضرت رقیه(س) و داشتن جایگاهی همچون امامزادگان معتبر از سوی ایشان اتفاق نطر دارند.
کد خبر: ۸۹۳۹۵۴۳
|
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

حجت‌الاسلام شعبانی مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) و در خصوص مقام ایشان اظهار کرد: حضرت رقیه(س) همچون سایر امامزاده‌ها از اعتبار و قداست برخوردار هستند.
وی با اشاره به جایگاه والای حضرت معصومه(س) و حضرت زینب(س) تصریح کرد: حضرت رقیه(س) نیز از رسالت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و حرم ایشان جزو امازاده های معتبر هستند.
این مسئول مطرح کرد :نکته حائز اهمیت دیگر که عده‌ای به بیان آن می‌پردازند وجود و یا عدم وجود فردی با ویژگی‌های حضرت رقیه(س) در جریان عاشورا است که در این مورد نقلِ قول های متفاوتی وجود دارد.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان قزوین با استناد به روایات متعدد تبیین کرد: عده‌ای معتقدند که امام حسین(ع) دارای سه دختر به نام‌های فاطمه کبری ، سکینه و فاطمه صغری بودند که به احتمال بسیار بالا فاطمه صغری همان حضرت رقیه(س) می‌باشد.
شعبانی ادامه داد: بر اساس روایات متعدد عده‌ای دیگر معتقدند حضرت اباعبدالله‌الحسین چهار دختر داشتند که به طور حتم دختر چهارم رقیه نام داشته است.
وی در ادامه با بیان سخنان و روایاتی از کتب و علمای مختلف ابراز داشت: اکثر محققان و محدثان معتبر نسبت وجود حضرت رقیه(س) و داشتن جایگاهی همچون امامزادگان معتبر از سوی ایشان اتفاق نطر دارند.
این مسئول ضمن اشاره تعابیر و خطاباتی از امام حسین(ع) نسبت به فراخواندن نام حضرت رقیه(س) خاطرنشان کرد: مراجع و بزرگانی چون ایت‌الله مکارم شیرازی و همدانی نیز به وجود شخصیتی با این سن و سال و این نام و نشان در صحنه عاشورا اذعان دارند.
ممسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان قزوین در بخش پایانی این گفت و گو بار دیگر تاکید کرد: باید توجه داشت که در اصل موضوع و قطعیت دختری ۳ الی ۴ ساله و با موقعیت حضرت رقیه(س) در صحنه کربلا و حوادث خرابه شام وجود داشته لذا بنا به منابع معتبر نمی‌توان وجود حصرت رقطه(س) را انکار کرد.
۱۰۰۵/ت۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها