خبرهای داغ:
فرمانده بسیج ادارات استان همدان:

برخی روشنفکران کج‌فهم در حد شعار نیز به «مرگ بر آمریکا» راضی نیستند

فرمانده بسیج ادارات استان همدان با بیان اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» دلیل قرآنی و شرعی دارد هر چند افرادی هم هستند که در حد شعار نیز راضی نیستند، گفت: چنین افرادی دل‌هایشان مریض است و مهمتر اینکه تولی و تبری از واجبات دین ما است.
کد خبر: ۸۹۳۹۵۴۲
|
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

برخی روشنفکران کج‌فهم در حد شعار نیز به «مرگ بر آمریکا» راضی نیستندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ احد امیری در نشست بصیرتی در مسجد حضرت ابالفضل العباس(ع) محله خضر همدان با اشاره به روابط مسلمین در جامعه اسلامی اظهار داشت: مومنین با هم برادر هستند.

وی افزود: برادری به این نیست که حتما از یک پدر و مادر باشیم، اشترک در دین و عقیده نیز می تواند ما را با هم برادر کند همان گونه که مهاجرین و انصار در زمان حضرت رسول الله (ص) دو به دو با هم برادر شدند.

فرمانده بسیج ادارات استان همدان تصریح کرد: در برخی از اوقات رفاقت می‌تواند بالاتر از روابط برادری مطرح باشد که نمونه‌های بارز آن در رفاقت رزمندگان و شهدای عزیز در دوران دفاع مقدس نام برد که برای همیشه تاریخ می‌توانند الگوی مناسبی برای برقراری ارتباطات اجتماعی قرار گیرند.

وی یادآور شد: هر کسی در زیر چتر دین مبین اسلام قرار می‌گیرد، می‌تواند برادر دینی خطاب شود و خداوند نیز در آیه 10 سوره مبارک حجرات مومنین را با هم برادر خطاب کرده است.

امیری با بیان اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» دلیل قرآنی و شرعی دارد، افزود: یکی از سنت‌های حسنه‌ای که بعد از انقلاب رواج پیدا کرده شعار مرگ علیه کفر و نفاق است.

وی یادآور شد: گاهی اوقات افراد باصطلاح روشنفکر و کج فهمی در راستای زدودن برای مثال خشونت از جامعه اظهار نظرهای مضحکی راه می‌اندازند که چرا ما برای ملت‌ها مرگ می‌خواهیم، در صورتی که اسلام برای هیچ ملتی بد نخواسته است.

فرمانده بسیج ادارات استان همدان اضافه کرد: در پاسخ اینگونه افراد باید گفت که ما برای هیچ ملتی مرگ نخواسته‌ایم و مرگ گفتن ما برای سردمداران کفر و شرک و نفاق است که علیه مسلمانان توطئه می‌کنند و اینکه اسلام برای بدخواهان و کفار لعن و مرگ و نفرین خواسته است (آیه 23 سوره مبارکه محمد (ص)) و هیچ ارتباطی به ملت‌ها ندارد.

وی با بیان اینکه هر چند افرادی هم هستند که در حد شعار نیز راضی نیستند، گفت: چنین افرادی دل‌هایشان مریض است و مهمتر اینکه تولی و تبری از واجبات دین ما است.

امیری با بیان اینکه بر اساس آموزه های دین در عمل باید به این فرضیه عمل کرد و از مشرکین و کفار برائت بجوئیم، خاطرنشان کرد: خداوند در سوره محمد(ص) می‌فرماید کسانی که کافر شدند پس مرگ بر آنها باد و خدا اعمالشان را ضایع نابود کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات