عدم سواد رسانه‌ای در خانواده‌ها و آسیب‌های رفتاری فرزندان

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه سقز گفت: آسیب‌های رفتاری فرزندان ناشی از عدم سواد رسانه‌ای در خانواده‌ها می‌باشد.
کد خبر: ۸۹۳۹۵۲۳
|
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در ادامه برگزاری کارگاه‌های آسیب‌های دانش آموزی ویژه والدین سومین کارگاه با حضور ۲۵۰ نفر از والدین دانش آموزان به همت کانون بسیج فرهنگیان حضرت خدیجه (س) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید قاسم هاشم پور مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه سقز ابتدا به بررسی آسیب‌های دوران نوجوانی و جوانی پرداخت.
حجت الاسلام هاشم پور عدم آگاهی والدین از تکنولوژی روز و حیطه دسترسی نوجوانان در فضای مجازی را خطری جدی خواند و هدف از سواد رسانه‌ای نوعی هوشیار کردن، اختیار بخشی و آزاد اندیشی والدین نسبت به اعتیاد اینترنتی فرزندان در عصر کنونی دانست.

وی ایجاد بستر مناسب برای احساس امنیت، آرامش، صفا، صمیمیت و درک متقابل والدین و فرزندان، تلاش در جهت تامین نیاز‌های مادی و معنوی فرزندان توسط والدین، توجه به نیاز‌های روحی وعاطفی اطفال ونوجوانان وایجاد فضای مطلوب وآرام درخانواده، مراقبت والدین نسبت به اعمال و رفتار فرزندان خود، برنامه ریزی مناسب برای تنظیم اوقات فراغت نوجوانان وجوانان و نظارت جدی والدین نسبت به دوست یابی فرزندان را از مهمترین وظایف اولیا در قبال فرزندانشان دانست.

این مسئول در پایان عمده‌ترین علل پیدایش انحرافات اجتماعی و رفتار‌های نابهنجار وآسیب زا در فرزندان را عدم احترام ودرک متقابل والدین وناسازگاری آنان دانست و با ذکر مصادیق فراوانی از تجربیات خود در زمینه اختلافات خانوادگی نهایت رسیدگی جدی وغیر محسوس توسط اولیا نسبت به افکار و رفتار فرزندان در دوره "طوفان و انقلاب "فرزندان را خواستار شد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار