خبرهای داغ:

یاد و خاطره شهداء به نسل های جوان انتقال یابد/ ایثار، مجاهدت و پیروی از ولایت فقیه لرزه بر اندام دشمن می اندازد

یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموزی پلدشت با حضور مسئولان، مردم و دانش آموزان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۹۴۳۱
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموزی پلدشت با حضور مسئولان، مردم و دانش آموزان در مجتمع بصیرت شهرستان برگزار شد.

یاد و خاطره شهداء به نسل های جوان انتقال یابد

 رییس آموزش و پرورش پلدشت در این یادواره با اشاره به جایگاه رفیع شهداء گفت: یکی از اقدامات اساسی زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهداء و انتقال آن به نسل های جوان است.

وی تصریح کرد: امروزه کشورمان با جنگ نرم درگیر است و دشمن در تلاش است تا ارزش های کشور را از بین ببرد و ما باید ارزش ها را به نسل های جوان انتقال دهیم تا با مشکلات مواجه نشویم.

 مجتبی طالبی در راستای این هدف افزود: افتتاح مدرسه شاهد، برگزاری یادواره ها، زنده نگه داشتن یاد شهدا در تمام مراسمات گوشه ای از اقدامات فرهنگی است.

طالبی با اشاره به برگزاری کنگره 12000شهید استان گفت: برگزاری بیش از 4 جلسه جهت برنامه ریزی و هماهنگی، نصب بنر و پوستر، نصب وصیت نامه و عکس شهداء در مدارس، برگزاری یادواره شهداء در مدارس، احداث یادبود شهداء در ساختمان آموزش و پرورش و برگزاری مسابقات المپیک با محوریت کنگره گوشه ای از این اقدامات است.

ایثار، مجاهدت و پیروی از ولایت فقیه لرزه بر اندام دشمن می اندازد

حجت الاسلام وحید طالبی گفت: شهداء جایگاه رفیعی نزد پروردگار دارند و 3 گروه در آخرت شفاعت کننده است که یکی از آنها شهداء هستند.

وی تصریح کرد: با اولین قطره خونی که از بدن شهید جاری می شود تمام گناهانش بخشیده می شود.

امام جمعه پلدشت با اشاره به اینکه یاد و خاطره شهداء کمتر از شهادت نیست افزود: باید حالات، رفتار و خصوصیات شهداء در اختیار دانش آموزان قرار گیرد تا سرلوحه خود قرار دهند.

طلبی گفت: ایثار، شجاعت، مقاومت، مجاهدت، دینداری و پیروی از ولایت فقیه محورهایی هستند که لرزه بر اندام دشمن می اندازند و باید تلاش کنیم تا این محورها تقویت شود.

امام جمعه پلدشت افزود: دانش آموزان تمام تلاش های خود را جهت فتح قله های علم و دانش بکار گیرند و با این اقدام خود می توانند راه شهداء را ادامه دهند.

ارسال نظرات