خبرهای داغ:
با نگاهی به اتفاقات حال و قبل از رفراندوم جدای اقلیم کردستان از عراق می توان به وضوح رد پای شبکه خبری روداو را به عنوان یکی از رسانه های پربیننده کردی در این رویداد ها مشاهده کرد.
کد خبر: ۸۹۳۹۴۰۷
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، با نگاهی به اتفاقات حال و قبل از رفراندوم جدای اقلیم کردستان از عراق می توان به وضوح رد پای شبکه خبری روداو را به عنوان یکی از رسانه های پربیننده کردی در این رویداد ها مشاهده کرد.

شبکه ای که به گفته بسیاری از کارشناسان رسانه ای چه در داخل و چه در بیرون از عراق به عنوان رسانه ای فتنه انگیز شناخته می شود که عامل و محرک بسیاری از رویداد های چند سال گذشته در منطقه بویژه عراق بوده است.

با نگاهی گذرا به برنامه های این شبکه خبری در حوادث اخیر کردستان عراق با دولت مرکزی به خوبی می توان به اهداف شوم این رسانه برای منطقه بویژه عراق و خاصتا برای کردستان عراق پی برد که سعی دارد با برجسته کردن شایعه ها و فرافکنی های پی در پی آن منطقه را به سوی جنگ داخلی پیش ببرد.

شبکه روداو که بسیاری آن را منتسب به «نیچیروان بارزانی»، می دانند امروز به عنوان مهمترین اهرم فشار بعضی از رهبران کردستان عراق علیه دیگر رهبران و سیاسیون آن منطقه به شمار می رود تا جای که حزب مخالف بارزانی ها مجبور به شکایت از این رسانه به علت دروغ پراکنی ها در مورد مناقشات کرکوک شد.

البته این اقدامات از سوی شبکه روداو به چند هفته گذشته بر نمی گردد بلکه انتشار اخبار عجیب‌وغریب توسط این شبکه ازجمله چند مصاحبه خبرنگاران این شبکه با عوامل داعش( و حتی مصاحبه با سخنگوی داعش) در خطوط درگیری، آن‌هم در شرایطی که داعشی‌ها هر خبرنگاری را به گروگان گرفته و سرمی بریدند، سوءظن بیشتری را در مورد اهداف این شبکه در میان مردم کردستان برانگیخت، تا جای که سبب شد مردم بسیاری از اقدامات روداو را در راستای اهداف چند کشور خاص بدانند.

این شبکه بعد از شکست های داعش که ساخته کشورهای همچون امریکا و عربستان در منطقه برای تجزیه کشورهای مقاومت بود اکنون تلاش دارد با اتفاقات روی داده شده بعد از رفراندوم با بزرگ نمایی اخبار کذب بذر تفرقه را بین مردم و احزاب کردستان عراق بپاشاند تا با این کار اهداف شوم رژیم صیهونیستی، امریکا و عربستان را در منطقه پیاده کند.

از نکات دیگر فتنه انگیزی این شبکه می توان به پخش مصاحبه ها و گفتگوهای توهین آمیز و از روی احساس مردم در قبال دیگر اقوام عراقی و رهبران مذهبی انان اشاره کرد تا با این کار نفاق و دشمنی را در میان مردم عراق گسترش و در نهایت موجب جنگ داخلی کند.

وقتی با درایت سران و رهبران عراق رو کردستان تجزیه این کشور با شکست روبرو شد، رسانه خانوادگی بارزانی ها با پیگیری خط خبری مشمئز کننده ای اقدام به شایعه پراکنی قابل توجه و نشر کاذیب شدید در خصوص تحولات منطقه کردستان شمال عراق و حضور نیروهای عراقی در مناطق مورد مناقشه با دولت مرکزی عراق نمود.

انعکاس تحرکات برخی طرفداران جریان بارزانی در محلات حاشیه ای کرکوک، تحت عنوان قیام مردم کرد این شهر علیه نیروهای عراقی، تا درگیری با نیروهای حشدالشعبی و حتی انتشار اخباری در خصوص تجاوزجنسی نیروهای عراقی به زنان این شهر و اتش زدن و غارت منازل مردم توسط بسیج مردمی تنها بخش کوچکی از اخرین حربه این رسانه بود که با تصرف چاهای نفت کرکوک حیات خود را در خطر می دید و با این دروغ پردازی ها سعی دارد با ایجاد تنش و درگیری همچنان در کانون توجه باشد .

اقدامات روداو همان چیزی است که برای وی از سوی بعضی از سیاسیون کردستان عراق رو همچنین امریکا و رژیم صیهونیستی تجویز می شود و روداو عملا به عنوان رسانه ای فتنه انگیز در صدد شکاف قومیتی و همچنین ایجاد جنگ داخلی در میان احزاب کردی کردستان عراق است هرچند با گاف های بیشمار این رسانه نفتی دیگر روداو جای در میان بسیاری از مردم کرد زبان ندارد.

ارسال نظرات