خبرهای داغ:
مدرس و محقق طب اسلامی:

شیعه واقعی باید حسینی‌وار و رقیه‌وار زندگی کند

مدرس و محقق طب اسلامی شرط لازم برای محب اهل بیت(ع) بودن را اطاعت و بندگی مطلق دانست و گفت: هدف ما از شرکت در این مراسم های عزاداری باید رسیدن به بصیرت باشد و شیعه واقعی باید حسینی وار و رقیه وار زندگی کند.
کد خبر: ۸۹۳۹۳۸۳
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴

شیعه واقعی باید حسینی‌وار و رقیه‌وار زندگی کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام یوسف سراقی در همایش سه ساله‌های حسینی که به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) به همت پایگاه سمیه حوزه حضرت خدیجه(س) نهاوند برگزار شد، با بیان اینکه یک بانوی نمونه مسلمان حد و حدودی دارد، اظهار داشت: برای یک بانوی مسلمان حدی که وجود دارد این است که نه او نامحرم را ببیند و نه نامحرم او را ببیند.

وی با بیان اینکه حریم خصوصی را باید با حفظ حجاب نگه داشت، گفت: ما برای حفظ این حریم شهیدان بسیاری را داده‌ایم و امروز باید از آن پاسداری کنیم.

این مدرس و محقق طب اسلامی با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب تصریح کرد: باید علاوه بر پوشش ظاهری، حجاب کلامی و رفتاری نیز داشته باشیم.

وی گفت: شاید پوشیدن چادر و حفظ حجاب محدودیت هایی داشته باشد اما محبوبیت هایی نیز خواهد داشت، چراکه چادر و حجاب مقدس است و شهیدان برای آن خون داده‌اند و اجر اخروی نیز به دنبال دارد و حضرت زهرا(س) آن را می پسندد.

سراقی، درباره آثار نگه داشتن حریم عنوان کرد: از جمله این آثار محفوظ ماندن خود شخص از گزند و گناه است و علاوه بر آن فرد صاحب حریم مورد عنایت اهل بیت(ع) قرار می گیرد.

وی شرط لازم برای محب اهل بیت(ع) بودن را اطاعت و بندگی مطلق دانست و تصریح کرد: هدف ما از شرکت در این مراسم های عزاداری باید رسیدن به بصیرت باشد و شیعه واقعی باید حسینی وار و رقیه وار زندگی کند.

این مدرس و محقق طب اسلامی حضرت سکینه (س) دختر 14 ساله امام حسین(ع) را یک الگو برای دختران مسلمان دانست و گفت: این حضرت در عصر عاشورا در حالی که تمام عزیزان خود را از دست داده بودند، دلیل گریه هایشان را این می‌ دانستند که نامحرم موی ایشان را دیده است و این از درس‌هایی است که ما باید از عاشورا بگیریم و پاسدار حریم خود باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات