نشست خبری همایش ملی 3 ساله های حسینی روز دوشنبه 1 آبان در محل سالن جلسات مرکز بسیج سازمان صدا و سیما برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۹۲۲۶
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، نشست خبری همایش ملی و بین المللی 3 ساله های حسینی در محل سالن جلسات مرکز بسیج سازمان صدا و سیما برگزار شد.  

در این نشست، خواهر اصلانی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه عاشورا جلوه تمام نمای انسانیت و حرکت حق طلبی و آزادگی است اظهار کرد: بروز و ظهور جنبه های گوناگون عاشورا را می توان در قالب های گوناگون برای مردم تبیین کرد و حضرت رقیه(س) یکی از آن نمونه های بارز آموزه های تربیتی عاشوراست و نگاه زیبا و موشکافانه به حیات دنیوی این دختر کم سن و سال در کنار پدرش امروزه می تواند الهام بخش درس های مهمی برای جامعه ما باشد.
اصلانی درباره اهداف برگزاری این همایش گفت: پرداختن به جایگاه والای حضرت رقیه(س) و نقش فرزند در کانون خانواده که دارای هویتی انکار ناپذیر است و همچنین نشان دادن مظلومیت کودکان مسلمان منطقه، زیر بار ظلم و حملات وحشیانه استکبار جهانی و ایادی تکفیری اش از اهداف برگزاری این همایش است.
وی ادامه داد: در کنار برگزاری این مراسم غرفه های معرفتی برای استفاده کودکان و خانواده ها در زمینه های داستان گویی روحانیون از قرآن مجید، تئاتر، نقاشی، ویژه برنامه کودکان، دکلمه دختران شهدای مدافع حرم، سرود خوانی نونهالان توام با نشاط و همچنین غرفه هایی در حوزه های سلامت کودکان از جمله بینایی سنجی مشغول به فعالیت هستند.

در ادامه این نشست، حبیب اله مسعودی فرید معاون سازمان بهزیستی در امور اجتماعی و فرهنگی ضمن اعلام آمادگی درخصوص هرچه باشکوهتر برگزار شدن این همایش گفت: عاشورا در میان خانواده ها و کودکان بسیار تاثیرگذار است لذا همایش 3 ساله های حسینی می تواند یک فرصت خیلی خوب برای شناساندن حرکت عظیم امام حسین(ع) و زندگی حضرت رقیه(س) به کودکان باشد وسازمان بهزیستی در تمامی استان ها یار و مددکار بسیج بوده و با تمام وجود در برگزاری این همایش فعال همکاری و همراهی خواهد نمود.
سعید خال شهردار حرم مطهر امام خمینی(ره) نیز گفت: شهرداری حرم مطهر هم در کنار سایر بخش های مجری این همایش با تمام توان تمهیدات لازم را مهیا کرده و بیش از 15 غرفه تبلیغاتی و فرهنگی برای شناساندن فرهنگ عاشورا راه اندازی شده است. 
در پایان سید مجتبی نوریان دبیر کمیته اطلاع رسانی همایش 3 ساله های حسینی افزود: ساخت و انتشار 7 مستند فرهنگی، برنامه ریزی شده که تماشای آن به خانواده ها در کنار کودکان توصیه می شود.

ارسال نظرات