خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: هیچ زمانی دستگاه مردمی اهل‌بیت(ع) نباید رضایت دهد که برای خدمات‌دهی و پذیرایی از زائران امام حسین(ع) در پیاده‌روی اربعین، پول ناپاک وارد شده و مورد استفاده قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۹۳۹۲۰۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در نشست فعالین و خیرین پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: باید وظیفه و تکلیف خود را درباره بزرگداشت پیاده روی اربعین به خوبی شناخته و آن را عملیاتی کنیم تا برای کمک به استمرار جریان کربلا سهیم باشیم.
وی افزود: گاهی وظیفه ما جمع‌آوری کمک برای برگزاری باشکوه اربعین بوده و گاهی هم در حد تشویق دیگران برای حضور در این مراسم عظیم مردمی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: امام حسین(ع) در مراسم حج سال 61 می‌توانست از فضای گسترده حضور مردم استفاده می‌کرد و آن‌ها را به استمداد می‌طلبید؛ اما ایشان در کنار خانه خدا با سخنرانی خود برای مردم شرط می‌گذارد که هرکسی که دارای ویژگی مدنظر امام است با ایشان همراه شود.
عابدینی با اشاره به اینکه باید برای ورود خیرین به دستگاه امام حسین(ع) شرط ورود گذاشته شود، عنوان کرد: نباید برای استمداد طلبیدن از خیران خواهش کرد و ذلتی در این میان وجود داشته باشد.
وی اضافه کرد: هرکس اهل خمس و زکات است و در مالش حقی از مال دیگران وجود ندارد، باید وارد دستگاه خیران امام حسین(ع) شود.
امام جمعه قزوین یادآور شد: هیچ زمانی دستگاه مردمی اهل‌بیت(ع) نباید رضایت دهد که برای خدمات‌دهی و پذیرایی از زائران امام حسین(ع) در پیاده روی اربعین، پول ناپاک وارد شده و مورد استفاده قرار بگیرد.
عابدینی تصریح کرد: خداوند درباره مسجد می‌فرماید: «آن‌هایی که به خدا و روز رستاخیز ایمان دارند مساجد را آباد می‌کنند»، از این حدیث می‌توان به خوبی فهمید که با پول می‌شود هتل، سینما و ساختمان ساخت اما با هر پولی نمی‌توان مسجد ساخت؛ سازنده مسجد باید خیر پولدار مؤمن به خدا و روز رستاخیز باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین مطرح کرد: اگر در باب امام حسین(ع) هرچه قدر هم محتاج بودید و به امکانات نیاز داشتید هرگز از پول ناپاک و خمس داده نشده استفاده نکنید؛ راه جریان ساز امام حسین(ع) را باید پاک و حلال ادامه داد.
عابدینی عنوان کرد: جریان کربلا و عاشورا از حضرت آدم شروع شده و تا ظهور منجی عالم بشریت ادامه دارد؛ ماهم باید به هر طریقی که ممکن است سهمی در این جریان داشته باشیم.
وی ادامه داد: برکات دنیوی و اخروی بزرگداشت اربعین امام حسین(ع) بسیار عظیم است و هر اندازه به دستگاه امام وصل شویم ماندگارتر می‌شویم زیرا دنیا، اموال و فرزندان تمام‌شدنی است.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها