خبرهای داغ:
سلطان حسینی درباره ترافیک اطراف ورزشگاه نقش جهان در روزهایی که بازی های مهم و حساس در آن برگزار می‌شود نیز گفت: قرار است دو محور اصلی در شهرهای اطراف این ورزشگاه شامل دولت آباد و خورزوق از توابع شهرستان برخوار و میمه احداث شود در این صورت می‌توانیم شاهد کاهش ترافیک باشیم.
کد خبر: ۸۹۳۹۱۷۲
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ محمد سلطان حسینی دوشنبه عصر در نشستی خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی میزان لازم برای تکمیل این طرحها را حدود ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
به گفته وی این طرحها شامل اماکن مختلف ورزشی همچون استخر، سالن و ورزشگاه ها است.
وی ادامه داد: در سال ۹۲ حدود ۳۲۸ طرح ورزشی ناتمام در استان اصفهان وجود داشت اما این آمار در حال حاضر به نصف کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه خیران ورزشیار نقشی مهم در راستای تکمیل طرح‌های ورزشی ایفا می کنند، اظهار کرد: خانه شمشیربازی اصفهان بزرگترین خانه شمشیربازی آسیا به شمار می رود و این مجموعه با همکاری خیرین ورزشیار تکمیل شد.
سلطان حسینی اضافه کرد: پیست موتورسواری و اتومبیلرانی نقش جهان نیز با همکاری بخش خصوصی در حال تکمیل است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان درباره ورزشگاه نقش جهان نیز خاطرنشان کرد: این ورزشگاه بنوعی شاه ‌ماهی ورزشگاه های مشارکتی بود، خوشبختانه این مجموعه سال گذشته به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر ۴۰ نفر بصورت شبانه روزی در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.
او افزود: حدود ۱۲ سال قبل در این ورزشگاه بازی های جام باشگاه های آسیا برگزار می شد اما با توجه به تغییرات و الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا بسیاری از بخش های این مجموعه تغییر یافت تا با استانداردهای روز همسان شود.
به گفته سلطان حسینی در مراحل آماده سازی ورزشگاه نقش جهان بیش از ۷ بار مسئولان کنفدراسیون آسیا از ورزشگاه بازدید کردند.
سلطان حسینی درباره ترافیک اطراف ورزشگاه نقش جهان در روزهایی که بازی های مهم و حساس در آن برگزار می‌شود نیز گفت: قرار است دو محور اصلی در شهرهای اطراف این ورزشگاه شامل دولت آباد و خورزوق از توابع شهرستان برخوار و میمه احداث شود در این صورت می‌توانیم شاهد کاهش ترافیک باشیم.
سلطان حسینی درباره پارکینگ‌های ورزشگاه نقش جهان نیز گفت: در صورت انتقال خاکهای دپو شده در اطراف ورزشگاه می توانیم پارکینگهای بیشتری در اطراف این مجموعه بسازیم و خودروهای بیشتری بتوانند در این مجموعه پارک کند.
سلطان حسینی اضافه کرد: طبقه دوم ورزشگاه نقش جهان هم اکنون با مشکل بسیار حادی روبرو نیست، اما برای برگزاری یک مسابقه فوتبال و حضور و یا عدم حضور هواداران در طبقه دوم ، شورای تامین و دیگر نهادهای نیز در فرایند تصمیم گیری دخیل هستند.
وی در خصوص سقف این ورزشگاه نیز گفت: دو سوم از روکش های چادرهای سقف ورزشگاه از کشور آلمان خریداری شده و در حال آماده سازی است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان همچنین یادآور شد که بخشی از پرونده معارضان ورزشگاه نقش جهان به نتیجه رسیده و بقیه پرونده‌ها نیز با همکاری دادگستری در حال پیگیری است.
به گزارش ایرنا، ورزشگاه نقش جهان از ابتدای تاسیس تاکنون همواره با مشکلات حقوقی، معارضان و نیز پدیده زمین خواری روبرو بوده است بگونه ای که اسفند سال ۹۳ دفتر مرکزی حراست وزارت ورزش و جوانان در گزارشی اعلام کرد که ۲۳۰ میلیارد ریال از اموال زمین خواران و سودجویان اراضی ورزشی در اصفهان توقیف شده است.
در این گزارش عنوان شد که در سال ۱۳۶۸ به دستور دولت، یکهزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی به نام تربیت بدنی استان اصفهان به نمایندگی دولت ثبت شد.
این زمین ها ۲ هزار و ۵۰۰ معارض، مالک و کشاورز داشت و حدود ۳۰۰ میلیارد ریال از حساب اعتبارات عمرانی و جاری توسط دادگاه ها به نفع معارضان برداشت شده و تحویل داده شد و بخش عظیمی از این اراضی، توسط برخی از افراد سودجو و فرصت طلب ساخته شد و یا تحت کشت، خرید و فروش قرار گرفته بود.
در این راستا حدود یکهزار و ۶۰۰ پلاک زمین با کاربری مسکونی توسط دولت به عنوان جایگزین این زمین ها در شهرهای بهارستان، خورزوق، شاهین شهر و دولت آباد به معارضان اهدا شد اما اراضی به اداره کل ورزش و جوانان اصفهان عودت داده نشد.
معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان نیز سال ۹۴ از دستگیری سرکرده زمین خواران ورزشگاه بزرگ اصفهان خبر داد.
امیررضا خادم اظهار کرد: این اقدام با تلاش های شبانه روزی حوزه حقوقی وزارت ورزش و جوانان، اداره کل ورزش و جوانان اصفهان و همکاری دادسرای عمومی انقلاب شهرستان برخوار صورت گرفته است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز آبان ماه سال ۹۴ با اشاره به روند پیگیری پرونده زمین خواری ورزشگاه نقش جهان اصفهان از سال ۹۳ گفت: تاکنون ۱۰ نفر از اعضای باند زمین خواری ورزشگاه نقش جهان اصفهان دستگیر شده اند.
احمد خسروی وفا افزود: چندی پیش یک نفر از سرکردگان زمین خواری که در سال های گذشته با تصرف غیرقانونی و سندسازی اقدام به تصرف چهار پلاک به مساحت هر کدام ۸۳هزار متر، ۱۴۱ هزار متر،۱۲۰ هزار متر و ۹۱ هزار متر کرده بود شناسایی شد.
مجموعه ورزشگاه نقش جهان در شمال شهر اصفهان بین دو شهر اصفهان و دولت آباد قرار دارد که بخشی از زمین آن در حوزه استحفاظی دولت آباد و بخشی دیگر در اصفهان است.
این ورزشگاه ۱۲ آبان پارسال پس از حدود سه دهه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد.
طراحی این مجموعه با عنوان اولیه دهکده المپیک در سال ۱۳۶۷ و کار ساخت و ساز آن در ۱۳۶۸ آغاز شده بود.
این مجموعه ورزشی قرار بود در یک هزار و ۳۰۰ هکتار احداث شود اما پس از چند سال اعلام شد مجموعه ورزشی بزرگ اصفهان به مساحت ۳۰۰ هکتار به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.
در طراحی این مجموعه ورزشی احداث استادیوم فوتبال ۷۰ هزار نفری به نام نقش جهان، سالن چند منظوره به نام ۲۵ آبان، استخر شنا، پیست دوچرخه سواری و موتورسواری و زمین چوگان پیش بینی شده است.
سلطان حسینی در ادامه صحبتهای خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ قهرمان در رده های جهانی، آسیایی و ملی در رشته های مختلف در استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: سیاست گذاری وظیفه اصلی وزارت ورزش و جوانان و به دنبال آن ادارات کل در سطح استان‌ها است و تیمداری وظیفه این مجموعه نیست.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: در سه سال گذشته رشته های ووشو، والیبال نشسته، سه گانه، تیر و کمان بسکتبال، و بدمینتون در استان اصفهان تحت پوشش باشگاه های خصوصی قرار گرفته است.
به گفته مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان کاهش چشمگیر اعتبارات و بطور کلی مشکلات مالی اصلی ترین چالش پیش روی تیم ها و ورزشکاران محسوب می شود.
سلطان حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر نبود تیم والیبال در استان اصفهان در لیگ برتر اظهار کرد: در حال حاضر تیمداری در رشته والیبال کمتر از فوتبال نیست زیرا بازیکنان قراردادهای میلیاردی منعقد می کنند و همین باعث می شود بسیاری از مجموعه‌های خصوصی تمایلی به حمایت از این رشته نداشته باشند.
سلطان حسینی گفت: در سال ۹۲ حدود ۴۰۰ باشگاه ثبت شده در استان اصفهان مشغول به فعالیت بودند اما هم اکنون یک هزار و ۲۰۰ باشگاه ثبت شده در استان اصفهان وجود دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان درباره شائبه پیشنهاد به افرادی برای حضور یا عدم حضور در مجمع های انتخاباتی هیات‌ های ورزشی استان اصفهان گفت: تاکنون به هیچ شخصی درباره این که در مجمع انتخاباتی حضور یابد و یا حضور نیابد هیچگونه سخنی نگفته ام، مطابق قانون همه می توانند در مجمع های انتخاباتی هیات ورزشی ثبت نام  کنند.
وی با اشاره به مجمع انتخاباتی هیات هاکی که چندی پیش برگزار شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه رئیس جدید این هیئت ورزشی در مدت کم توانسته فعالیت های مثبتی انجام دهد و با تلاش او تیم هایی در سطح استان شکل گرفته است.
سلطان حسینی همچنین به اصحاب رسانه استان اصفهان پیشنهاد کرد که با ثبت یک سازمان مردم نهاد در معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در حوزه های فرهنگی و تحقیقاتی ورزش فعالیت کنند.
به گفته وی این سازمان های مردم نهاد اعتبارات سالیانه دارد و بسیاری از آنها حتی بیشتر از هیات‌های ورزشی اعتبار دریافت می‌کنند.
به گفته مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان با توجه به رایزنی های انجام شده قرار است مسابقات چهار جانبه فوتسال آذرماه سال جاری در سالن ۲۵ آبان مجموعه ورزشی نقش جهان اصفهان برگزار شود .
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر تمامی خانه های ورزشی تخصصی در اختیار همان هیئت‌های ورزشی هستند برای مثال خانه بدمینتون و خانه هندبال در اختیار هیئت بدمینتون و هیات هندبال است، همچنین راهکارهایی نیز پیدا کرده ایم که با توجه به آن، هیات های ورزشی بهتوانند د مزایده و اجاره اماکن ورزشی برنده شوند تا بتوانند بخشی از هزینه‌های خود را تامین کنند.
به گزارش ایرنا، در نشست خبری مدیرکل ورزش و امور جوانان استان اصفهان، یکی از خبرنگاران حاضر در واکنش به صحبت سلطان حسینی که در مجمع انتخاباتی هیات هاکی گفته بود یک خبرنگار ورزشی با دور کمر یک و نیم متر گزارشی را با موارد کذب درباره ورزشگاه نقش جهان منتشر کرده است از او انتقاد کرد.
سلطان حسینی در این ارتباط گفت: نباید همواره کاستی ها را بزرگ جلوه داد بطوری که تمامی زحمات اصلی زیر سوال برود، نقش جهان با سختی های بسیاری افتتاح شد و این نکته نباید تحت الشعاع نقص های موجود باشد.
پیش از آغاز این نشست خبری، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان اصفهان به همراه مدیرکل از بخش هایی از ورزشگاه نقش جهان بازدید کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها