نیازآذری با اعلام اینکه تقرییاً 10 درصد آب مازندران مهار شده است، اضافه کرد: اقتصاد استان مازندران آب پایه است و از طرفی به‌دلیل کشاورزی بودن امکان استقرار صنایع آب بر و بزرگ در این استان محدودیت دارد دولت باید به فکر تامین آب کشاورزی باشد.
کد خبر: ۸۹۳۹۰۹۱
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسین نیازآذری درباره برخی اظهارنظرهای جدید پیرامون انتقال آب دریای خزر به کویر ایران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این اظهارنظرها بی‌مبنا بوده و کارشناسان و مدیران وزارت نیرو در حال حاضر انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان یا کویر ایران را غیراقتصادی  و ناسازگار با محیط زیست می‌دانند.

وی ادامه داد: بهتر است پرونده‌ای که در قانون برنامه ششم توسعه بسته شده دیگر صحبتش تکرار نشود. 

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آنجایی‌که یکی از ابر چالش‌های فعلی استان مازندران مدیریت پسماند و دفن بهداشتی زباله است، افزودن بار جدید زیست‌محیطی حیات استان را با خطر جدی مواجه می‌سازد. 

نیازآذری با اعلام اینکه تقرییاً 10 درصد آب مازندران مهار شده است، اضافه کرد: اقتصاد استان مازندران آب پایه است و از طرفی به‌دلیل کشاورزی بودن امکان استقرار صنایع آب بر و بزرگ در این استان محدودیت دارد دولت باید به فکر تامین آب کشاورزی باشد.

وی با اشاره به کمبود حاد منابع مالی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، افزود: بضاعت مالی دولت در شرایطی نیست که برای این طرح‌های غیراقتصادی پول خرج کند. لذا اگر دولت پول دارد برای مدیریت منابع آب استان پرآب مازندران هزینه کند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران در مورد معرفی  اردکانیان به‌عنوان وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: علاوه بر موافقت با وزارت وی که از مدیران متخصص و با تجربه صنعت آب و برق هستند اما برای ما نظر وزیرمعرفی شده پیرامون این گونه طرح‌ها حائز اهمیت خواهد بود ودر جلسه سه‌شنبه با مجمع نمایندگان استان مازندران دغدغه‌های آب و محیط زیست استان را مطرح خواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها