برپای اولین «نمایشگاه مد و لباس اقوام کُرد ایران» در کردستان

کارشناس مُد و لباس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برپایی اولین «نمایشگاه مد و لباس اقوام کُرد ایران» در اسفندماه ۹۶ در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۹۰۶۷
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سلیمان‌بیگی، در دومین جلسه مد و لباس اقوام کُرد افزود : لباس کردی یکی از زیباترین، متنوع‌ترین و پوشیده‌ترین پوشش‌هایی است که در سطح فرهنگ جهانی جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است.
کارشناس مُد و لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: آنچه در لباس کُردی می‌بینید الهام از کوه و طبیعت متنوع سرزمین قوم کُرد است.

وی افزود: لباس کُردی که در تنوع همچون گل‌های رنگارنگ بهاری است این امتیاز را دارد که بسیار پوشیده و در شرع مقدس اسلام شایسته تحسین است.


وی اعلام کرد: لباس مردان کُرد الهام گرفته از کوه به رنگ قهوه‌ای و کرم پر رنگ است، سربند و کمربند با شرایط جغرافیایی انطباق دارد تا مردان را از سرمای کوهستان در هنگام کار و تلاش حفظ کند. لباس زنان کرد بر خلاف مردها، سرشار از گل و گیاه و سبزه و رنگ‌های گوناگون است.

وی خاطرنشان کرد: پرداختن به فرهنگ، از ارزش‌ها و باور‌های ملی و دینی ایرانیان است در این راستا موضوع مَد و لباس به صورت جدی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

سلیمان بیگی عنوان کرد: لباس به عنوان یکی از موضوعات مهم در سبک زندگی و ارتباط آن با ارزش‌ها اسلامی و هنجار‌های اجتماعی و ارزش‌های جامعه دینی مورد توجه قرار دارد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات