خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خبر داد
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از برگزاری 22 عنوان برنامه طی هفته بسیج دانش‌آموزی در همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۹۰۶۱
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

برگزاری 22 عنوان برنامه طی هفته بسیج دانش‌آموزی در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ مرتضی سیاهوشی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت  فرا رسیدن هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: 8 آبان ماه سال 59 در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چون ستاره‌ای فروزان، هدایتگر نسل جدید انقلاب است.

وی افزود: روز بسیج دانش‌آموزی یادآور نسلی است که با تأسی به قاسم ابن الحسن(ع) شهادت را «احلی من العسل» می دانند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره یک هزار و 74 شهید دانش‌آموز استان همدان عنوان کرد: شجره طیبه بسیج دانش‌آموزی که با خون شهید فهمیده آبیاری شد محصولش، حجت خدا بر سر ما شهید «حججی» شد. 

وی با بیان اینکه  در تقویم ملی روز 8 آبان به واسطه شهادت «حسین فهمیده» به عنوان  روز بسیج دانش‌آموزی ثبت شده است، افزود: از روز 8 تا 13 آبان ماه به عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است.

سیاهوشی  با تشریح برنامه های هفته بسیج  دانش‌آموزی از اجرای 22 عنوان برنامه در استان همدان خبر داد و بیان داشت: اولین روز از این هفته روز یکشنبه 7 آبان ماه با عنوان «دانش‌آموز بسیجی، اخلاق و پایداری»  نامگذاری شده که در این روز علاوه بر برگزاری مجمع همفکری شورای علوی ـ فاطمی با حضور دانش‌آموزان نخبه در محل استانداری، دیدار با استاندار همدان را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دومین روز از هفته  بسیج دانش‌آموزی با عنوان «دانش‌آموز بسیجی، ایثار و تعالی معنوی» نامگذاری شده است، گفت: در این روز آیین صبحگاه سراسری و نواختن زنگ ایثار و شهادت در دبیرستان ابن سینا با سخنرانی سردار فرجی، جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدا با سخنرانی سردار مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) در دبیرستان تهذیب از دیگر برنامه‌های دومین روز از هفته بسیج دانش‌آموزی در استان همدان است.

*برگزاری نشست‌های معرفتی و بصیرتی ویژه فرماندهان واحدهای پیشگام 

وی در تشریح برنامه‌های سومین روز از هفته بسیج با عنوان «دانش‌آموز بسیجی، خلاقیت و نوآوری» تصریح کرد: در این روز 10 نفر از دانش‌آموزان نخبه به مدت چهار روز به کنگره کشوری اعزام می‌شوند.

سیاهوشی با اشاره به آغاز برگزاری چهارمین اجلاسیه کنگره ملی همفکری آینده‌سازان در محل مجلس سابق در روز چهارشنبه 10 آبان ماه تاکید کرد: در این روز که به «دانش‌آموز بسیجی، بصیرت و ولایتمداری» نامگذاری شده دانش‌آموزان اعزامی به کنگره با مقام معظم رهبری و دانش‌آموزان بسیجی در استان با خانواده شهدا و ایثارگر دیدار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه پنجمین روز از هفته بسیج دانش‌آموزی به عنوان «دانش‌آموز بسیجی، شناخت و آرمان‌خواهی» نامگذاری شده است، گفت: نشست‌های معرفتی و بصیرتی ویژه فرماندهان واحدهای پیشگام، تحت عنوان «رهبر کوچک»، دیدار با نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه در استان به منظور ارائه گزارش عملکرد و معرفی سازمان بسیج دانش‌آموزی و همچنین عطرافشانی و غبارروبی شهدای دانش‌آموز و فرهنگی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این روز است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در تشریح برنامه‌های  ششمین روز از هفته بسیج دانش‌آموزی در روز جمعه 12 آبان ماه اظهار کرد:  در این روز که با عنوان «دانش‌آموز بسیجی، انتظار و عدالتخواهی» نامگذاری شده علاوه بر حضور منسجم  دانش‌آموزان بسیجی در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه، یکی از دانش‌آموزان در خطبه‌های قبل از نماز به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه آخرین روز از هفته بسیج دانش‌آموزی با عنوان «دانش‌آموز بسیجی، مقاومت و استکبارستیزی» در روز شنبه 13 آبان ماه است، گفت: در این روز دانش‌آموزان، فرهنگیان بسیجی با حضور عامه مردم به شکل مطلوبی جواب یاوه‌گویی‌های آمریکا و رئیس جمهور عقب مانده‌اش را خواهند داد.

*برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی با ظرفیت 16 هزار نفر 

سیاهوشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه در سال 96 برنامه‌ها با راهبرد دانش‌آموز محوری، رویکرد تربیتی و جهت‌گیری انقلابی در سطح دانش‌آموزی اجرا شد، تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها اجرای طرح یاوران ولایت است.

وی با بیان اینکه برنامه یاوران ولایت با شعار «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» برگزار شد، گفت: این برنامه ویژه فرماندهان پایگاه‌ها به صورت شبانه روزی در مدت دو هفته در مرکز استان  با هدف کادرسازی برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی و کمک به تربیت دانش‌آموزان تراز انقلاب برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه اردوهای جهادی بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری در سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان برگزار شد، افزود: در ایام نوروز با حضور 200 نفر و در ایام تابستان به تعداد یک هزار ساعت به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و اجرای اردوهای تربیتی برگزار شد.

وی به برگزاری حلقات صالحین به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های مهم و محوری سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان اشاره و تاکید کرد: نیمی از تعداد 287 دانش‌آموز استان، بسیجی هستند که برای این دانش‌آموزان 261 حلقه متربی و 11 حلقه سرگروه برگزار می‌شود.

سیاهوشی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در برگزاری اردوهای راهیان نور یادآور شد: سهم استان همدان در برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی  16 هزار نفر است که  از این میزان 3 هزار و 700 دانش‌آموز به منطقه عملیاتی غرب اعزام شده و مابقی در ایام اسفند به منطقه عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری شورای علوی و فاطمی از دیگر برنامه‌های استان است که به بررسی چالش و مسائل دانش‌آموزان می پردازد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات