معاونت امور اجتماعی با استفاده از مشارکت سمن‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد می‌تواند گام‌های بزرگی در راستای توسعه و بهبود سلامت استان بردارد و با همراه‌کردن سازمان‌های مرتبط در حوزه سلامت مثل تربیت بدنی، آموزش و پرورش، بهزیستی، هلال احمر و... روند ارتقا سطح سلامت را تسریع ببخشد.
کد خبر: ۸۹۳۹۰۲۱
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همراه با اعضای هیأت رئیسه این دانشگاه به منظور ارائه گزارش دستاوردها و برنامه‌ها و سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران با ربیع فلاح استاندار مازندران دیدار و گفت‌وگو کردند.


 در این دیدار که در دفتر استاندار صورت گرفت موسوی ضمن ارائه گزارش عملکرد چهار سال گذشته دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در طول چهار سال اخیر بیش از هزار میلیارد تومان در بخش عمرانی و خدماتی هزینه کرده  که از این تعداد ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‌ها و بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه خدمات هزینه شده است.


وی اضافه کرد: در همین مدت ۲۳۰ خانه بهداشت در مناطق روستایی، ۲۸ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری ، ۱۲۷ مرکز بهداشتی شهری و روستایی احداث شده است و خوشبختانه امروز مرکز استیجاری و ساختمان‌هایی با قدمت بالا وجود ندارد.

موسوی به احداث ۱۴ کلینیک ویژه ، ۱۴ مرکز اورژانس بیمارستانی و ۱۱ پایگاه اورژانس جاده ای، ۱۸ کلینیک دندانپزشکی، افزوده‌شدن ۲۰۰ تخت ویژه و ۳۰ هزار مترمربع به فضای آموزشی و پژوهشی نیز اشاره کرد و گفت: همچنین دانشگاه موفق به احراز کسب رتبه برتر عمران سلامت روستایی، رتبه یک پژوهش کشور و رتبه برتر جلب مشارکت بین بخشی کشور شده است.


وی با ذکر این نکته که در حال حاضر با وجود دستاورهای علمی و پژوهشی و اقدامات عمرانی بسیار در حوزه سلامت، دانشگاه با مشکلات مالی مواجه است اضافه کرد: پرداخت‌نشدن مطالبات بیش از ۵۵۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران توسط  سازمان‌های بیمه‌گر موجب کاهش شدید نقدیندگی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان شده است  که دانشگاه را در این مراکز  دچار  چالش بسیار جدی کرده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  با اشاره به صرف هزینه‌های بسیار جهت ارائه خدمات به مردم در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و مشکل تأمین مالی جهت خرید لوازم و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: این مراکز برای ادامه روند بهینه ارائه خدمات سلامت به مردم باید مطالبات به تعویق افتاده شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی و پیمانکاران طرف قرارداد را بپردازند و همچنین برای افزایش انگیزه  و جلوگیری از کاهش کیفیت خدمات درمانی، نسبت به پرداخت  کارانه یک سال عقب افتاده پزشکان  و کارکنان  خود اقدام نمایند و در این زمینه سازمان‌های بیمه‌گر باید  نسبت به پرداخت مطالبات خود به دانشگاه علوم پزشکی مازندران زودتر اقدام کنند تا ادامه طرح تحول سلامت دچار مشکل نشود.


 استاندار مازندران با استقبال  از تشکیل معاونت اجتماعی  در دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: معاونت امور اجتماعی با استفاده از مشارکت سمن‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد می‌تواند گام‌های بزرگی در راستای توسعه و بهبود سلامت استان بردارد و با همراه‌کردن سازمان‌های مرتبط در حوزه سلامت مثل تربیت بدنی، آموزش و پرورش، بهزیستی، هلال احمر و... روند ارتقا سطح سلامت  را تسریع ببخشد.


استاندار مازندران ادامه داد: اجرای پرونده الکترونیک سلامت نیز با همکاری واحدهای بین بخشی و  سازمانهای مرتبط می‌تواند با قدرت بیشتر عمل کرده و و در حوزه  شناخت و غربالگری بیماریها و کنترل بیماریهای واگیر و غیرواگیر همچون دیابت ،فشارخون وسرطان و ... اطلاعات مفید و قابل استفاده ای به متصدیان و مجریان حوزه سلامت ادامه دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها