مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: صهیونیست‌ها با تحریف۷ آبان به دنبال تبرئه خودشان هستند.
کد خبر: ۸۹۳۹۰۱۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

 به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، عباس سلیمی‌نمین شامگاه دوشنبه به دعوت بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد و در محل کنگره شهدای این استان با گرامی‌داشت یوم الله ۱۳ آبان و بیان ضرورت‌های گرامی داشتن این روز اظهار کرد: اقدام دانشجویان در این روز کشور را از تهدید جدی نجات داد.

 مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در ادامه با بیان این که حرکت دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی انقلاب را از خیلی ناخالصی‌ها نجات داد افزود: جریان مدافع غرب در کشور زبان در کام فرو برده و دیگر جرات نمی‌کند از دموکراسی و حقوق بشر آمریکایی دفاع کند.

سلیمی نمین با بیان این که حتی نهضت آزادی هم از این حرکت دانشجویان در ۱۳ آبان حمایت کرد، افزود: اما امروز به گونه‌ای وانمود می‌شود که تنها یک سلیقه سیاسی از حرکت دانشجویان حمایت می‌کرد.

وی در ادامه به موضوع ۷ آبان و تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای بهره‌برداری از این روز اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم اطلاع ما از مقاطع تاریخی امروز آن‌ها راحت‌تر می‌توانند ما را زیر سوال ببرند و ما نیز در دفاع کردن ضعیف هستیم.

 مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران خطاب به دانشجویان و با بیان این که از موضوع ۷ آبان و بهره‌برداری صهیونیست‌ها خیلی اطلاعی ندارند، تصریح کرد: صهیونیست‌ها روی تاریخ برای منافع خود خیلی کار می‌کنند و به وسیله تاریخ جهت‌گیری ملت‌ها مقابل خود را عوض می‌کنند تا ملت‌ها دشمن شناسی نداشته باشند.

سلیمی نمین در بخشی دیگر از اظهارات خود با بیان واقعه ۷ آبان و آزاد کردن اشرافیت یهود در بابل توسط کوروش تصریح کرد: آن قدر در بحث تاریخ ضعیف عمل شده که عده‌ای حتی در دانشگاه از ۷ آبان به عنوان روز تولد کوروش یاد می‌کنند.

این کارشناس حوزه تاریخ با ابراز تاسف از کم کاری‌هایی که در حوزه تاریخ در کشور داشته‌ایم خاطرنشان کرد: آزاد کردن یک عده اشرافی در بابل کجای آن افتخار است که همه افتخارات خود در طول تاریخ و افتخارات کنونی در یمن و بحرین و لبنان و سوریه را به فراموشی سپرده‌ایم و از روزی با افتخار یاد می‌کنیم که در تورات به گونه‌ای دیگر از آن یاد شده است.

وی با بیان این که در تورات اشرافیت یهود را عده‌ای فاسد می‌داند که مستحق عقوبت بودند افزود: ما کجای کار هستیم که صهیونیست‌ها به تاریخ ما هم ورود پیدا می‌کنند و امروز تاریخ  و تمدن ۸۰۰۰ ساله ما را ۲۵۰۰ ساله می‌کنند و در آن هخامنشیان را به عرش می‌رسانند.

وی با بیان این که شاید ۷ آبان مطلعی باشد که ما را وادار به مطالعه تاریخ کند افزود: باید بدانیم هر کس کمترین ایرادی در دوران داریوش به اشرافیت یهود می‌گیرد خانه‌اش به آتش کشیده می‌شد و قتل عام می‌شدند و ما از آن بی‌خبریم.

 مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران ۷ آبان را تنها برای تجلیل از اشرافیت یهود دانست و گفت: ویل دورانت که در اصل خود یهودی است اذعان دارد که در تاریخ اروپا کار اشرافیت یهود برده‌داری جنسی و فساد مالی و اخلاقی بوده است و متاسفانه عده‌ای در کشور ما این روز را جشن می‌گیرند.

وی با بیان این که اگر تاریخ عریان یهودیت مورد مطالعه قرار گیرد تنفر به وجود می‌آید تصریح کرد: آن‌ها هر چه هخامنشیان را مثبت تر جلوه دهند برای تبرئه خودشان کار کرده‌اند.

سلیمی‌نمین  با ابراز تاسف از این که چه شده که امروز زیباکلام می‌آید و می‌گوید که باید اسرائیل را به رسمیت بشناسیم افزود: این گونه است که در یهودیت می‌شود عامل ایجاد تمدن و اسلام هم عامل از بین برنده تمدن معرفی می‌شود در حالی که با مطالعه تاریخ این قضیه کاملا برعکس است.

سلیمی نمین اظهار کرد: به همین دلیل است که رهبری معظم انقلاب می‌فرمایند وضعیت به گونه‌ای شده که جای شهید و جلاد در دهه ۶۰ عوض می‌شود و لذا زشت است که دوران ما و در دوره منتسب به امام زمان چنین تحلیل نادرست و وارنه‌ای از اشرافیت یهود داشته باشیم.

ارسال نظرات