خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: اهتمام دین به موضوع استاندارد بسیار زیاد است.
کد خبر: ۸۹۳۸۹۷۷
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در دیدار خانم نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: استاندارد، فرصت تبلیغ دین و صدور انقلاب را در برنامه‌های بین‌المللی و برون‌مرزی فراهم کرده است و باید بیش از پیش از این فرصت ارزشمند استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: در گذشته کالای تولید شده توسط مسلمانان به خاطر برخورداری از کیفیت و مرغوبیت بالا، طرفداران بسیاری را در جهان داشت و کشورهای اروپایی برای اعتبار بخشیدن به تولیدات خود، از نشان کالاهای تولید شده در جهان اسلام استفاده می‌کردند.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اهتمام دین به موضوع استاندارد بسیار بالا است و پیش از آنکه بشر با تجربه و آزمون و خطا به اهمیت استاندارد و شاخصه‌های کالای استاندارد پی ببرد، اسلام به اهمیت آن پی برده و دستورالمعل‌های بسیار جدی ارائه کرده بود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه در قرآن تأکید شده است «بی تردید خداوند از متقین خواهد پذیرفت»، یادآور شد: این آیه قرآن نشان می‌دهد انسان متقی، محصول استاندارد و قابل پذیرش ارائه می‌کند و هیچگاه حاضر نمی‌شود کالای معیوب در اختیار جامعه قرار دهد؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا جامعه را به سمت تقوا هدایت کنیم.
وی به اهمیت نظارت از سوی سازمان استاندارد اشاره و تأکید کرد: امام علی (ع) نظارت بسیار جدی بر بازار داشتند تا محصولات با کیفیت به مردم عرضه شود و این مهم اهمیت نظارت را به خوبی نشان می‌دهد و ضروری است سازمان‌های نظارتی در این بخش رسالت خود را با جدیت انجام دهند.
عابدینی به پیشینه استاندارد در دین اسلام اشاره و عنوان کرد: کتاب‌هایی مانند «احکام السلطانیه ماوردی» در فرهنگ دینی ما تألیف شده‌اند که قدمت هزار ساله دارند و در آن‌ها جزئیات نحوه تولید صحیح و استاندارد کالا تشریح شده است و نشان می‌دهد موضوع استاندارد در فرهنگ دینی ما از ارزش و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
امام جمعه قزوین ابراز کرد: رسول گرامی اسلام (ص) در همه کارها تأکید داشتند کار مؤمن باید دقیق باشد و اگر بخواهیم دقیق بودن را تفسیر کنیم همان رعایت شاخصه‌های استاندارد است.
در ابتدای این دیدار خانم نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گزارشی از برنامه‌های انجام شده ارائه کرد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها