فرماندار هریس در نشست ساماندهی امور جوانان این شهرستاناشتغال و ازدواج را از جمله مشکلات عمده جوانان عنوان کرد و گفت: از آنجا که بدون اشتغال، ازدواج جوانان در شرایط کنونی جامعه دور از ذهن است، بنابراین باید ابتدا به فکر اشتغال جوانان بود.
کد خبر: ۸۹۳۸۹۴۴
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صابر تقویمی از تشکیل مجمع خیران ازدواج در شهرستان خبر داد و افزود: در شش ماهه اول امسال نزدیک به 600 مورد ازدواج در شهرستان ثبت شده که نشانگر رشد 5/5درصدی است و تداوم رشد ازدواج نیازمند همیاری تمامی دستگاه ها برای فعالیت این مجمع می باشد.
وی همچنین از راه اندازی کمیته طرح الزام آموزش و مشاوره پیش از ازدواج در شهرستان خبر داد و گفت: خوشبختانه آمار میزان طلاق امسال نشان از کاهش دو درصدی است.
فرماندار هریس یکی از مهم ترین شیوه های تاثیرگذاری بر جوانان و روند رو به رشد شاخص های مربوط به امور جوانان را ارائه آگاهی و روشنگری برای آنان دانست و خواستار معرفی امکانات و ظرفیت های شهرستان و همچنین ارائه مهارت های لازم برای جوانان جهت برعهده گرفتن امور داخلی شهرستان شد.
تقویمی از مدیران کانال ها و گروه های فعال در فضای مجازی خواست، با توجه به حضور گسترده جوانان در فضای مجازی، در راستای اطلاع رسانی از ظرفیت های موجود در جهت اشتغالزایی برای جوانان در شهرستان تلاش کنند.
فرماندار هریس نحوه فعالیت جوانان در فضای مجازی را نیازمند آموزش دانست و تاکید کرد: انتقادات موجود در فضای مجازی بیشتر ناشی از نبود آگاهی از وظایف و نقش دستگاه ها و نداشتن اشراف بر قانون می باشد.
تقویمی همچنین با اشاره به کمبود آب در شهرستان امکان اشتغالزایی از طریق کشاورزی سنتی را بسیار ضعیف دانست و گسترش صنایع و صنعت گردشگری را راهکاری مناسب برای گسترش اشتغال در این شهرستان اعلام کرد.

ارسال نظرات