در ایام اربعین

۵ تیم فوریت‌های پزشکی به مرز خسروی اعزام می شوند

پنج تیم فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به همراه پزشکان متخصص، تیم پرستاری، آزمایشگاه و رادیولوژی جهت استقرار در مرز خسروی و ارائه خدمات پزشکی به زائرین، عازم مرز خسروی شدند.
کد خبر: ۸۹۳۸۹۲۷
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مراسم بدرقه اکیپ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان جهت خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی مرز خسروی در محوطه پردیس دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم که با حضور تعدادی از مسئولین و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، معاون درمان دانشگاه ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای این تیم اعزامی، گفت: پنج تیم فوریت‌ها شامل پنج آمبولانس و ۱۰ نفر کارشناس فوریت‌ها به همراه تیم پشتیبان شامل متخصصین داخلی، جراحی، زنان، بیهوشی، کودکان، پرستاری، آزمایشگاه و رادیولوژی جهت استقرار و ارائه خدمات پزشکی به زائرین در بیمارستان‌های صحرایی که توسط وزارت بهداشت در مرز خسروی و چندین مرز دیگر برپا گردیده است، اعزام شدند.

"دکتر هومن قصری" ضمن قدردانی از همکاری و هماهنگی نیرو‌های مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی این دانشگاه، افزود: با توجه به مرزی بودن استان کردستان و احتمال عبور و تردد کاروان‌های زائرین از این استان، کلیه بیمارستان‌های سطح استان جهت ارائه هر نوع خدمت رسانی در آماده باش کامل می‌باشند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این مراسم با اشاره به آیات قرآن کریم، گفت: خداوند در قرآن فرمود: ه است: هر کس شعائر دین را بزرگ بشمارد نشان دهنده تقوای قلب اوست و اربعین نیز یکی از این شعائر است.

"حجت الاسلام عارضی" خدمت رسانی به زائرین اربعین را مصداق بزرگداشت شعائر الهی دانست و افزود: امروز علاوه بر مذاهب اسلامی تمامی ادیان الهی نیز مراسم اربعین را گرامی می‌دارند و این همان تجلی امت واحده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی را فرصتی مغتنم برشمرد و گفت: امید است همکاران فوریت‌ها بتوانند علاوه بر بهره مندی از این فضای معنوی با دیدگاه مدیریت بحران جهت پوشش حوادث و سوانح در این مراسم حضور یابند.

"دکتر سعدا... اسماعیلی" افزود: در راستای پوشش کامل و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین و بر اساس دستورالعمل سازمان اورژانس کشور، پایگاه‌های امدادی نیز در حاشیه جاده‌ها برپا گردیده است.

گفتنی است، این اکیپ اعزامی از دوم آبان ماه تا یک‌هفته بعد از پایان مراسم اربعین به زائرین خدمت رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار