حجت الاسلام مکرم با تأکید بر اینکه بصیرت و آگاهی موجب می‌شود تا انسان راه درست را تشخیص دهد، افزود: امام صادق (ع) در زیارت اربعین، نجات بندگان از بی‌خردی و سرگشتگی را از اهداف قیام امام حسین (ع) ذکر کرده بود.
کد خبر: ۸۹۳۸۸۳۷
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶
به گزارش خبرنگار  خبرگزاری بسیج از اشکذر:، حجت الاسلام مکرم درجمع نیرو‌های ناحیه اظهار کرد: دشمنان پیدا و پنهان ما تلاش دارند به هر نحو ممکن جامعه علمی و نخبگان دانشگاهی را از روحانیت دور نگه دارند تا بتوانند به اهداف شوم خود برای تضعیف دستاورد‌های انقلاب دست پیدا کنند.
وی ادامه داد: دشمن‌شناسی یکی از مسائل مهم است که اگر ما اصول حرکت دشمن را متوجه نشویم نمی‎توانیم از جمهوریت و اسلامیت دفاع کنیم.
وی با تأکید بر اینکه بصیرت و آگاهی موجب می‌شود تا انسان راه درست را تشخیص دهد، افزود: امام صادق (ع) در زیارت اربعین، نجات بندگان از بی‌خردی و سرگشتگی را از اهداف قیام امام حسین (ع) ذکر کرده بود.
مکرم با اشاره به اینکه در فرهنگ قرآن و روایات اسلامی معنای جهل، بی‌خردی است؛ نه نادانی، خاطرنشان کرد: جهل در آیات و روایات در برابر عقل به کار برده می‌شود و عالم کسی است که علم او بر اساس عقل باشد؛ اگرچه خواندن و نوشتن را نداند و جاهل کسی است که فکر و عمل او باهم یکی نباشد.
ارسال نظرات