معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خبر داد؛
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: 53 هزار نفر درسامانه سما ثبت نام کرده‌اند که ویزای40 هزار نفر صادرشده و مابقی درمرحله اقدام است.
کد خبر: ۸۹۳۸۷۸۶
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمدحسن واحدی در نشست خبری امروز با بیان اینکه برنامه‌ریزی اربعین انجام و تصویب شده و عملیات اجرایی ان در مرحله اقدام است بیان داشت: امکان اسکان ۷۲ هزار نفر در روز و به‌طور متوسط ۱۰۰ هزار نفر بابت تغذیه را در ۵۳ ایستگاه به‌نام امام رضا (ع) خواهیم داشت.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: ۷ ایستگاه استان قدس در مسیر مهران، چزابه، شلمچه، نجف به کربلا، نجف، کربلا و سامرا مستقر هست که مهم‌ترین آن‌ها در مهران، قابلیت ۱۰۰ هزار اسکان و تغذیه را پس از پایان اربعین دارا است.

وی اظهار کرد: اعزام ۴۵۰۰ پاکبان را برای پاکبانی اطراف حرم امام علی (ع)، ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفرپزشک و پرستار، ۷۰۰ نفر روحانی که ۴۰۰ نفر کار پیوست فرهنگی و تبلیغ را انجام می‌دهند و ۳۰۰ نفر هم در مسیر راهپیمایی به این کار مشغولند، را داریم.

واحدی افزود: ۸ جلسه ستاد اجرایی اربعین استان، به ریاست استاندار و برنامه‌های اجرایی این ستاد در قالب ۹ کمیته اجرایی به تصویب رسید و به متولیان ابلاغ شد، همچنین ستادی از استان در عراق، متشکل از ۹ کمیته تشکیل می‌شود که کار ارزیابی را انجام می‌دهند.

وی گفت: امسال برای خدام زائرین هم تعدادی سهمیه و ویزای مجانی، با توجه به در نظر گیری یک‌سری شاخص‌ها، اختصاص داده شده است.

معاون هماهنگی و امور زائران استانداری خراسان رضوی در ادامه بابیان اینکه نیروی مردمی بر اوقاف مدیریت و همت کرده گفت: باید از مشارکت ۶۰ درصدی مردم استان نسبت به گذشته، تقدیر و تشکر کرد، در اربعین دولت فقط کار‌های زیرساختی و مسائلی را که مردم نمی‌توانند انجام می‌دهد، اعزام کاروان حرکتی مردمی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها