استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشت شورای اداری سیاستهای جدیدی برای نظام اداری استان تبیین کرد.
کد خبر: ۸۹۳۸۷۵۶
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
استاندار در جلسه شورای اداری گفت: مدیران شورای اداری استان با حضور استاندار جدیددستگاه‌های اجرایی باید نقشه راهی برای پیشبرد برنامه‌های دستگاه‌ها و سازمان‌های اداری داشته باشند و براساس اولویت برنامه‌های خود را اجرا کنند.
احمدی بر پرهیز از قومیت گرایی، باند بازی و رانت خواری در دستگاه‌های اداری تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت‌های خوب انسانی فارغ از هر نوع نگاه قبیله‌ای باندی و حزبی بهره برداری کرد.
وی توزیع عادلانه منابع مالی، سرمایه گذاری، خلق درآمد، رونق اشتغال و تولید را از دیگر وظایف مدیران خواند و ادامه داد: نداشتن دانش کافی، ضعف اطلاعات، کمی نظارت‌ها، نگاه‌های سلیقه‌ای و تعصبات قومی از افت‌های مدیریتی است که باید از سیمای اداری استان برچیده شوند.
استاندار چانه زنی با مدیران بالا دستی و وزرا برای جذب بیشتر اعتبارات عمرانی را از دیگر وظایف مدیران خواند و اضافه کرد: هزینه مدیریت‌های ضعیف را مردم و بیت المال می‌پردازند و مدیران باید با ارتقای دانش مدیریتی، نظارت مستمر بر فعالیت‌ها و طرح برنامه‌های عملیاتی این نقیصه را جبران کنند.
استاندار همچنین بر پرهیز از استفاده شخصی از امکانات به ویژه خودروی دولتی، حیف و میل بیت المال و تعامل با رسانه‌ها تاکید کرد.
در این نشست منشور جدید اصلاح نظام اداری توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تشریح شد.
نوروزی گفت: این نظام نامه دارای ۹ بند شامل مواردی از قبیل: تدوین برنامه جدید توسعه ادارات، جذب اعتبارات تملک دارایی یا عمرانی، واگذاری طرح‌های عمرانی راکد به بخش خصوصی و منشور حقوق شهروندی است که تا چند روز دیگر به صورت سند بالادستی به ادارات ابلاغ می‌شود.
وی گفت: این سند شاخص ارزیابی مدیران استانی و اجرای آن الزامی است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان در این نشست از اقدام تامین اجتماعی در مسدود کردن حساب مالی این اداره کل انتقاد کرد و گفت: تاکنون ۱۴ میلیارد تومان از بدهی تامین اجتماعی پرداخت شده، اما همچنان دست بردار نیستند و در تازه‌ترین اقدام به سراغ سپرد‌های بانکی پیمانکاران رفته اند و به صورت غیر قانونی از حساب آن‌ها برداشت کرده اند.
ارسال نظرات