برنامه آموزشی با هدف حذف هپاتیت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۸۷۳۹
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
مدیر مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتیاجرای برنامه‌های آموزشی با هدف حذف هپاتیت در استان دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه هفته اول آبان ماه هر سال به هفته ملی اطلاع رسانی هپاتیت نامگذاری شده است گفت: در این هفته با هدف ارتقاء آگاهی اطلاع رسانی عمومی درخصوص راه‌های کنترل و درمان هپاتیت در سراسر استان انجام می‌شود.
پریسایی با بیان اینکه پرسنل بهداشتی و درمانی، گروه‌های در معرض خطر، دانش آموزان و دانشجویان و دیگر افراد از گروه‌های هدف اطلاع رسانی بیماری هپاتیت معرفی شده اند افزود: از مهمترین برنامه‌های استان در راستای اطلاع رسانی بیماری هپاتیت اجرای برنامه آموزشی، پیشگیری، کنترل و درمان هپاتیت بر اساس مدل جامع سیستماتیک و ارتقاء سلامت است.
وی ادامه داد: اهداف اصلی این برنامه حذف هپاتیت و کاهش ۳۰ درصدی در بروز موارد جدید عفونت‌های ناشی از هپاتیت B. و C. است.
مدیر مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: کاهش انتقال هپاتیت B. از مادر به کودک به کمتر از ۹۰ درصد، به صفر رساندن احتمال انتقال هپاتیت B. و C. از طریق خون و فرآورده‌های خونی، تزریق ایمن، برنامه کنترل عفونت در مراکز بهداشتی و درمانی و افزایش مراجعه مبتلایان به هپاتیت B. و C. به مراکز درمانی از اهداف اختصاصی برنامه اطلاع رسانی بیماری هپاتیت است.
۲۸ ژولای مصادف با ۶ مرداد روز جهانی هپاتیت و هفته اول آبان ماه به هفته ملی اطلاع رسانی این بیماری نامگذاری شده است.
ارسال نظرات