مدیر جهاد کشاورزی خداآفرین گفت: در سال زراعی جاری باغداران این شهرستان دو هزار و 340 تن محصول انار تولید و به بازارهای مصرف عرضه کردند.
کد خبر: ۸۹۳۸۷۲۰
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رشید نظمی  با بیان اینکه در این شهرستان 180هکتار باغ به کشت انار اختصاص دارد، افزود: با برداشت 13تن انار در هر هکتار در مجموع امسال دو هزار و 340 تن انار از باغات این شهرستان تولید شده است.
وی با اشاره به اینکه انارهای تولید شده در خداآفرین در دو رقم 'یزد و ملس' است، اظهار کرد: این محصول در بخش منجوان و گرمادوز خداآفرین و بیشتر در روستاهای مردانقم، احمدآباد، کوانق، لاریجان و گون گورمز تولید می شود.
نظمی، قیمت بازار مصرف این میوه سرشار از ویتامین را 25تا 50 هزار ریال اعلام کرد و گفت: این محصول در خداآفرین بیشتر به صورت تازه خوری و یا فرآوری رب انار مصرف می شود و توسط کشاورزان در کنار جاده ها به گردشگران و یا به بازار شهرستان های اهر، کلیبر، جلفا، مرند و پارس آباد در استان اردبیل عرضه می شود.
وی از کاشت 25هکتار نهال انار در این شهرستان خبر داد و افزود: افزایش سطح زیرکشت این محصول و ایجاد کارخانه های فرآوری انار در صورت مازاد تولید این محصول از جمله برنامه های آینده است.

ارسال نظرات