شرکت تویوتا موتور ژاپن از ناظر بازار اوراق بهادار آمریکا برای فروش یک دستگاه خودروی تویوتا به سفارت ایران در هند عذرخواهی کرد.
کد خبر: ۸۹۳۸۶۳۸
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  شرکت تویوتا موتور ژاپن از ناظر بازار اوراق بهادار آمریکا به علت فروش یک دستگاه خودروی تویوتا به سفارت ایران در هند، توسط شرکت تویوتا کرلوسکار، شعبه این شرکت در هند، عذرخواهی کرد.

فروش این خودرو در سال مالی که در 31 مارس 2017 به پایان می رسد، صورت گرفته است.

از فوریه 2013، آمریکا شرکت‌های آمریکایی و خارجی فعال در این کشور را از ورود به انجام مبادلات با ایران منع کرده است. این تحریم‌های اقتصادی حتی پس از تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای در ماه جولای توسط ترامپ، ادامه یافت.

بر اساس بند 13 قانون اوراق بهادار آمریکا، از 6 فوریه 2013 شرکت‌هایی که با کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور همکاری می‌کنند، باید قراردادها، تراکنش‌ها و قراردادها با نهادهای ایرانی را اعلام کنند.

شرکت تویوتا به کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرد فروش این خودروی تویوتا به سفارت ایران توسط شعبه هندی متعلق به این شرکت «حدود 2 میلیون ین، تقریبا برابر با یک میلیون و 140هزار روپیه درآمد ناخالص برای این شرکت داشته است و این معامله سود خالص چندانی برای تویوتا در بر نداشته است. تویوتا معتقد است که این معامله، این شرکت و شرکت‌های وابسته‌اش را در معرض تحریم‌های آمریکا قرار نمی‌دهد.»

همچنین تویوتا گفته است که تویوتا کرلوسکار موتور قصد داشته است تا این معامله را متوقف کند.

ارسال نظرات