رئیس سازمان بسیج حقوقدانان در شورای فرماندهی سپاه استان یزد گفت

اجرای طرح آموزش همگانی حقوق بخشی از طرح اعتلای بسیج حقوقدانان است

این طرح آموزش همگانی بر اساس منویات رهبری مبنی بر افزایش سطح آگاهی های حقوقی مردم، طراحی شده و توسط حقوقدانان و سازمان بسیج حقوقدانان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۳۸۶۳۴
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶

به گزارش سرویس بسیج حقوقدانان، رئیس سازمان بسیج‌ حقوقدانان در شورای فرماندهی سپاه استان یزد ضمن تصریح دیدار رهبر انقلاب با رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در این دیدار طرح اعتلای بسیج، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در طرح اعتلای بسیج بر اثر بخشی و خدمات رسانی به مردم تأکید شده است.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان گفت: طرح آموزش همگانی حقوق، بخشی از طرح اعتلای بسیج حقوقدانان است، که بر اساس منویات رهبری مبنی بر افزایش سطح آگاهی های حقوقی مردم طراحی شده است.

وی با اشاره به اهمیت حقوق در حل مسائل داخلی و خارجی کشور گفت: در همایش حقوق دفاعی، سرلشگر باقری تأکید کردند که چقدر ما در اثر غفلت از اهمیت مسائل حقوقی چه در مسائل داخلی و چه در نهادهای بین المللی ضرر کرده ایم.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی گفت: برای بررسی آسیب های اجتماعی، رهبرانقلاب چندین جلسه ی چندین ساعته با مسئولین برای بررسی معضلات اجتماعی تشکیل داده اند.

بهرامیان ادامه داد: حقوق دانان باید در مسائل داخلی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدام کنند، که در همین راستا طرح آموزش همگانی حقوق در دستور سازمان بسیج حقوقدانان قرار گرفته است.

مهدی بهرامیان ادامه داد: سردار غیب پرور رئیس بسیج مستضعفین، بر بررسی میدانی اجرای طرح اعتلا تأکید کرده است

از جمله دیگر خطرات مورد اشاره بهرامیان ممنوعیت ازدواج‌زیر ۱۸ سال است، که خلاف موازین فقهی است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان ادامه داد: در جهت نقش فعال مخاطرات بین المللی، در حال تأسیس دبیرخانه حقوقدانان جهان اسلام هستیم. در این راستا بنا داریم از حقوقدانان ۱۵ الی ۲۰ کشور دعوت کنیم.

وی در مورد ضرورت تربیت حقوقدان اسلامی گفت: طرحی را به عنوان حقوقدان طراز انقلاب اسلامی اجرا کردیم، که هر فردی که بخواهد وکیل بشود، قاضی بشود و استاد دانشگاه بشود، مبانی اسلامی را فرا بگیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار