معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز مطرح کرد:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز گفت: با توجه به فراوانی این جرم در سطح کشور، به‌عنوان دومین جرم بعد از سرقت در کل کشور و به‌تناسب آن در البرز شناسایی‌شده است که استان در این حوزه در جایگاه ۱۵ کشوری قرار دارد.
کد خبر: ۸۹۳۸۵۳۹
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، مهدی جوهری صبح امروز در نشست تخصصی راهکارهای کنترل خشم که صبح امروز در سالن اجتماعات بهزیستی البرز برگزار شد با بیان اینکه خشونت به‌عنوان یک مسئله اجتماعی باعث قتل مردم می‌شود گفت: با توجه به فراوانی این جرم در سطح کشور بعد از سرقت دومین جرم در کل کشور است که البرز نیز به‌تناسب همین نسبت را دارد.

خشونت دومین جرم فراوان در البرز/ البرز رتبه ۱۵ کشوری را در خشونت داراست

وی با بیان اینکه طبق آمار سالانه از ۶ میلیون پرونده کیفری در کشور‌ ۱ میلیون مربوط به خشونت است اظهار داشت: این آمار نیاز به وجود یک برنامه پیشگیرانه را نشان می‌دهد تا با بررسی ابعاد آن مانع پیشروی این نوع جرائم شویم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری البرز با اعلام اینکه البرز رتبه ۱۵ کشوری را در حوزه خشونت داراست افزود: در شش‌ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش ۵ درصدی این جرم را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: حدوداً سه سال اخیر به‌صورت جدی در این حوزه ورود کرده‌ایم و شرح وظایف همه ادارات نسبت به این موضوع مشخص‌شده است.

جوهری با اشاره به لزوم آموزش و آگاهی بخشی به مردم ادامه داد: عدم آگاهی کافی افراد در این حوزه یکی از علل خشونت است که در این مورد زندان‌ها با برگزاری کلاس‌های آموزشی نقش مفیدی را داشته‌اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز بیان داشت: غربالگری کودکان در سنین پایین و تشخیص روحیه آن‌ها در پیشگیری از وقوع این جرم در سنین بالاتر مؤثر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمادگی لازم برای آموزش متهمین به خشونت را برای آگاهی بخشی و راهنمایی به آن‌ها را داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها