خبرهای داغ:
چهره هاي مهاجر در دولت آمريكا:
كاولين پاول افسر ويژه جنگ ويتانم از يك خانواده فقير مهاجر اهل جاماييكا است.
کد خبر: ۸۹۳۸۴۷۶
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، كاولين پاول افسر ويژه جنگ ويتنام از يك خانواده فقير مهاجر اهل جاماييكا به آمريكا آمد و در محله فقير نشين هارلم برونكس شروع به تحصيل كرد.
او جز دانش آموزان كند ذهن مدرسه به حساب مي آمد و پس از پايان تحصيلات خود به استخدام ارتش در آمد و در جنگ ويتنام آن چنان نبوغي از خود نشان داد كه به دريافت 11 مدال مفتخر گرديد.
ژنرال كاولين پاول در عمليات طوفان صحرا كه منجربه شكست عراق و اخراج عراق از كويت شد به عنوان رييس ستاد مشترك ارتش آمريكا در كنار ژنرال نورمن شوارتسكف عمليات وحشتناكي را اجرا كردند كه پايه گذار تزلزل و خلا قدرتها درمنطقه كرديد و تروريست ها در اين منطقه جايي براي جولان زير نظر سرويس هاي موساد و اعراب و اروپا يافتند.
كاولين پاول در مقابل شوروي انعطاف نشان نداد و در هر نقطه اي از دنيا براي تقسيم منافع توانست شوروي را به عقب براند و در ميان نزديكان ريگان به چهره اي شاخص تبديل شد. در دولت بوش پسر نيز به عنوان وزير خارجه منصوب شد كه چهره اي متعادل تر نسبت به رايس در ديپلماسي آمريكا اعمال كرد.
او يكي از ژنرال هاي پنج ستاره ارتش آمريكا بوده كه در جنگ ئويتنام و عراق حضور يافته و دو دوران مسئوليتش آمريكا به 36جنگ خانمان سوز وارد و تلفات سنگيني را براي بشريت برجاي گذاشت.
كاولين پاول هم اينك بازنشسته و به عنوان اتاق فكر مشاوره هايي را به ارتش آمريكا مي دهد اما همه مردم ايران مي دانند كه هر ستاره اي كه به ژنرال هاي آمريكا داده مي شود حاصل خون هزاران انسان مظلوم و بي پناه است كه زير چكمه استعمار و شيطان بزرگ به ناحق ريخته شده است.
1002/ت30.ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها