ضرورت ایجاد زیرساخت های قوی برای ارتباط با جامعه بین الملل در عرصه اقتصادی و سیاست های پولی و بانکی موجب شد تا بانک سینا با شرکت های خارجی وارد مذاکره شود.
کد خبر: ۸۹۳۸۴۳۷
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

گروه اقتصادی _ خبرگزاری بسیج: مقدمه: انطباق با استانداردهای بین المللی یکی از راهکارهای ارتقای سیاست های پولی و بانکی است؛ از این رو رفع موانع موجود در این راستا نه تنها باعث ثبات مبادلات پولی و مالی می شود؛ بلکه امکان رونق و توسعه تجارت های اقتصاد بین المللی را افزایش می دهد.ضرورت ایجاد زیرساخت های قوی برای ارتباط با جامعه بین الملل در عرصه اقتصادی و سیاست های پولی و بانکی موجب شد تا بانک سینا با شرکت های حسابرسی خارجی وارد مذاکره شود.

گام های بلند بانک سینا برای بین المللی شدن/ مقدمات افتتاح شعبه در مونیخ آلمان/عقد قرارداد با شرکت KPMG آلمانی
*عقد قرارداد با شرکت KPMG و انطباق بانک سینا با استانداردهای بین المللی


از آنجا که یکی از الزامات تأسیس شعبه خارجی، ارزیابی و انطباق کامل بانک با استانداردهای بین المللی است، پروژه افتتاح شعبه بانک سینا در مونیخ آلمان همزمان با انعقاد قرارداد با شرکت KPMG به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های مشاوره ای خدمات مالی و مورد تأیید بافین آلمان، در شهریور ماه سال 95 کاری بدیع و شایسته تقدیر بود.
گفتنی است در این پروژه مقرر شد، شرکت KPMG اقدام به ارزیابی و انطباق بانک با استانداردهای بین المللی کرده و در صورت لزوم رهنمودهای کافی برای گسترش خدمات بانکداری در سطح بین الملل را ارائه نماید که این مهم از طریق برگزاری جلسات منظم و همچنین برگزاری کارگروه های آموزشی از طرف نمایندگان شرکت مزبور در بانک انجام شد.
عقد قرار داد بانک سینا ،با شرکت KPMG علی رغم ارتقای کیفی و انطباق بانک با استانداردهای بین المللی اهداف و برنامه های اسناد بالادستی را محقق می سازد.

گام های بلند بانک سینا برای بین المللی شدن/ مقدمات افتتاح شعبه در مونیخ آلمان/عقد قرارداد با شرکت KPMG آلمانی
این گزارش حاکی از آن است، که تهیه و تدوین اسناد بالادستی 5 گانه بانک سینا شامل سند استراتژی کسب و کار، منشور حسابرسی داخلی، سند استراتژی ریسک، سند سیاست تطبیق و سند مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم از جمله دستاورد این پروژه است.
مستندات درخواستی شرکت KPMG تهیه شد
اعتمادسازی و تشریح فرایند شکل گیری و روند اجرای پروژه در قالب گزارش های متعدد و مفصل به اطلاع شرکت KPMG آلمان رسید بر همین اساس ساروخانی عضو هیات مدیره بانک سینا و مدیر پروژه نیز گفت: مستندات درخواستی شرکت KPMG شامل 150 گزارش مشتمل بر بیش از 400 صفحه تهیه، ترجمه و ارسال شد که در این میان 21 جلسه کمیته راهبردی به صورت مستمر تشکیل شد.
این گزارش حاکی از آن است که درخواست های شرکت آلمانی شامل اطلاعاتی درباره پروفایل، مدیریت مالکیت، حسابرسی داخلی، تطبیق و مبارزه با پولشویی و مدیریت کسب و کار ریسک بوده که به صورت مشروح و مطابق با استانداردهای لازم تهیه و ارسال شده است.

* درخواست تسریع در صدور مجوز شعبه


تسریع در اخذ مجوز شعبه بانک سینا در کشور آلمان موضوعی است که در مراسم اختتامیه پروژه انطباق بانک سینا با استانداردهای بین المللی با حضور مدیرعامل، هیات مدیره و هیات عامل، جمعی از مدیران و روسای ادارات و نماینده شرکت KPMG از کشور آلمان مورد تاکید قرار گرفت.
در این مراسم پیشرو، مدیرعامل بانک سینا، اجرای این پروژه را اقدامی ارزشمند برشمرد که طی آن فاز شناخت و تدوین نقشه راه بانک در زمینه های مختلف برنامه کسب و کار، فعالیت ها، بازرسی، تطبیق، مبارزه با پولشویی و ریسک به انجام رسید و به صورت مکتوب ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه، بانک سینا، بانکی مستحکم و برخوردار از پشتوانه قوی چون بنیاد مستضعفان است و در همکاری های صورت گرفته طرفین نیز، این موضوع اثبات شده، انتظار داریم در زمینه دریافت مجوز تاسیس شعبه بانک سینا در آلمان تسریع گردد.

گام های بلند بانک سینا برای بین المللی شدن/ مقدمات افتتاح شعبه در مونیخ آلمان/عقد قرارداد با شرکت KPMG آلمانی
*گام های بلندبرای بین المللی شدن


این گزارش می افزاید که طرف آلمانی از همکاری بانک سینا در جهت ایجاد زیرساخت های لازم در خصوص بین المللی شدن رضایت کامل داشته است که شاهد این ادعا گفته های مدیر خدمات مالی شرکت KPMG است.
بر همین اساس دکتر زانتیر مدیر خدمات مالی شرکت KPMG گفت: بانک سینا با انجام این فاز از پروژه به نقطه عطف مهمی در جهت مدرنیزاسیون ساختارها و سیستم های مدیریتی رسیده است.
وی افزود: این پروژه اقدامی بسیار مهم بوده چون طی آن به یک شناخت و فهم درستی از وضعیت موجود بانک و مسیری که برای تطابق با استانداردهای بین المللی طی کرده رسیدیم.

ارسال نظرات