خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

امید واهی به بیگانگان را تمام کنید

کارشناس مسائل سیاسی: آمارهای متضاد با واقعیت نتیجه وعده های انتخاباتی است که با برجام تنظیم شده بودند و با بی نتیجه ماندن آن جامعه اینچنین معتل مانده است.
کد خبر: ۸۹۳۸۴۳۲
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹

رستم قنبرلو کارشناس مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین درخصوص اقتصاد مقاومتی و آمارهای اعلام شده از جانب دولت در حوزه اقتصادی اظهار کرد: این آمارهایی که ارائه می شود به علت وعده و وعیدهای است که در زمان انتخابات داده شده و با وجود اینکه این آمار با آنچه که در جامعه دیده می شود تضاد دارند، ادله ای می آورند همچون دلایلی که برای معضل بیکاری اعلام می کنند.
قنبرلو در ادامه گفت: دولت وعده هایی داده است که دانسته و ندانسته از پس آنها برنمی آید و برنامه هایشان را با برجام تنظیم کرده بودند که با بی ثمر ماندن برجام ادر به عملی کردن وعده هایشان نیستند.
وی همچنین افزود: در این میان هنوز هم برخی متنبه نشده اند و علارغم هر آنچه که از آمریکا، غرب و اروپا دیده اند هنوز هم امیدوارند.
وی تصریح کرد: پیش از این اروپا را بدون وجود آمریکا هیچ می دانستند اما زمانی که از آمریکا نتیجه ای ندیدند معتقدند که اروپا می تواند با فشارهای خود آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد.
این کارشناس درخصوص این امیدواری های واهی اضافه کرد: سیاست های غلطی که در پیش گرفته اند و این امیدهای واهی می تواند به شدت واقعیت ها را تحت شعاع قرار دهد و برای اصلاح امور می بایست از این افکار و رفتار خودداری کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده و بکارگیری از ظرفیت های داخل و خودباوری در جهت استحکام درونی نظام می توان گفت که موثر ترین روش درحال حاضر همین خودباوری و خودسازی ها است.
قنبرلو در ادامه تبیین کرد: برای رفع معضلات اقتصادی توان و ظرفیت بکارگیری سیاست های درست را ندارند و قصد جذب سرمایه های خارجی را دارند که متاسفانه اشتباه بزرگی است چرا که بر مبادلات نفتی به شدت موثر بوده و گاهی کاهش قیمت شدیدی هم در پی دارد.
قنبرلو در بخش پایانی ابراز کرد: سیاست نگاه به بیرون و امید به بیگانه بسیار ناصحیح بوده و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری "نگاه به درون به صورت بیرونـگرا داشته باشید" که باید از لحاظ صادرات تقویت شد و این دور از انتظار نخواهد بود چرا که کشور ظرفیت کافی برای تولید و صادرات دارد.
وی افزود: اندیشه غلط پیوستن به اقتصاد خارجی خطر جدی برای بکارگیری انواع پتانسیل های داخلی از جمله نیروی انسانی می باشد و استفاده از منافع مادی، انسانی و سایر منافع این چنین سیر صعودی سریعتری را می پیماید.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها