مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: انتظار می رود دولت نه تنها هزینه ها را افزایش ندهد بلکه این هزینه ها را نسبت به گذشته برای فراهم آوردن زمینه حضور بیشتر مردم کاهش دهد.
کد خبر: ۸۹۳۸۲۵۷
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد  در گفتگو با خبرنگار بسیج، همایش پیاده روی اربعین را یکی از شعائر بزرگ الهی برشمرد و گفت: یکی از روزهای بسیار مهم در اسلام و تشیع؛ روز اربعین امام حسین(ع) بوده و اهمیت این روز به اندازه ای است که برای آن زیارت اختصاصی اربعین وجود دارد.

حجت الاسلام سید محمد حسینی کوهستانی با اشاره به روایتی در خصوص مساعدت دولت اسلامی در اعزام مردم به حج گفت: بر اساس آموزه های دینی اگر شرایطی برجامعه اسلامی حاکم شود که مردم از نظر مالی نتوانند به حج بروند وظیفه دولت اسلامی است که هزینه های آن را تقبل کند و مردم را به حج بفرستد از طرفی دیگر در روایات معصومین (ع) بر زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) تاکید شده است و حال که در چند سال اخیر حرکت زیبای پیاده روی اربعین به راه افتاده و مردم به ویژه نسل جوان از آن استقبال می کنند انتظار میرود دولت محترم نه تنها هزینه ها را افزایش ندهد بلکه این هزینه ها را نسبت به گذشته برای فراهم آوردن زمینه حضور بیشتر مردم کاهش دهد.

حسینی کوهستانی تصریح کرد: دولت محترم باید در این زمینه کمک کند تا عظمت وبزرگی این همایش بیش از گذشته به جهانیان نشان داده شود و علی زغم تسهیلاتی که در تدارک فراهم کردن ان هاست در بحث کاهش هزینه های مردم نیز تلاش کند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص باشکوه برگزارشدن این همایش تاکید کرد: باید همه دستگاه ها و مسئولان کشور در حد توان خود تلاش کنند تا این همایش جهانی به بهترین شکل ممکن خود برگزار شود.
ارسال نظرات