خبرهای داغ:
فرمانده انتظامي استان خبرداد؛

۲۴ساعته شدن خدمات پلیس گردشگری به توریست های خارجی/ نمایش چهره پلیس مهربان به گردشگران

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه هدف پلیس گردشگری این فرماندهی نمایش چهره مهربان ناجا به گردشگران است، از ۲۴ساعته شدن ارائه خدمات این پلیس به گردشگران خارجی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۸۲۵۳
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، فرمانده انتظامی استان در گفت و گویی اظهار کرد: استان اصفهان از آنجا که به عنوان قطب گردشگری کشور محسوب می شود و یکی از مکان هایی است که مورد توجه خاص توریست های خارجی بوده و همه ساله شاهد حضور تعداد بی شماری از گردشگران در این استان هستیم به همین جهت لازم بود تا پلیس هم برنامه ریزی خاصی در این زمینه در نظر بگیرد تا هم بتواند به توریست های خارجی خدمات انتظامی خود را به راحتی ارائه کند و هم چهره مهربانانه ناجا را برای آنان به نمایش بگذارد.

سردار مهدی معصوم بیگی افزود: برهمین اساس ایستگاه پلیس گردشگری در میدان تاریخی امام (ره) احداث شد و از نیروهای مسلط به زبان های خارجی در این ایستگاه استفاده به عمل آمد.

این مقام مسئول با بیان اینکه نیروهای مستقر در این ایستگاه به زبان های انگلیسی و چینی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی مسلط هستند، گفت: توریست های خارجی هنگامی که با این نیروها مواجه می شوند ابراز تعجب می کنند و برایشان باورکردنی نیست که در ایران پلیسی مخصوص راهنمایی و ارائه خدمات برای آنان تاسیس شده باشد.

این مقام مسئول عنوان کرد: بیشتر توریست های خارجی عنوان می کنند که قبل از اینکه به ایران سفر کنند تصورشان از پلیس ایران یک نیروی جدی و خشن بوده اما هنگامی که با برخورد مهربانانه و صمیمی پلیس های گردشگری مواجه شدند باعث شد که ذهنیت آنها نسبت به این موضوع تغییر کند.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: در نیمه نخست امسال نزدیک به دو هزار نفر از توریست های خارجی از ملیت های مختلف شامل آلمان، فرانسه، بلژیک، هلند، چین، هنگ کنگ، تایلند، سنگاپور، آفریقای جنوبی، دانمارک، سوئیس، آمریکا، روسیه، لهستان و سوئد به ایستگاه پلیس گردشگری مراجعه و از خدمات این پلیس بهره مند شدند.

سردار معصوم بیگی، راهنمایی توریست ها، ارائه نقشه و آدرس مکان های تاریخی ، پیگیری وسایل مفقود شده آنان و تحویل این اموال به آنان و … را از جمله خدمات ایستگاه پلیس گردشگری در شش ماهه امسال عنوان کرد.

این مقام انتظامی از 24 ساعته شدن ارائه خدمات ایستگاه پلیس گردشگری اصفهان به گردشگران خارجی خبر داد و گفت: با توجه به حجم بالای مسافرت گردشگران خارجی در این فصل از سال و حضور بیشمار آنان تورهای گردشگری در استان، پلیس گردشگری نیز خدمات خود را به صورت مضاعف افزایش داده است.

وی یکی از ویژگی های نیروهای این ایستگاه تسلط آنها به شناسنامه اماکن تاریخی عنوان کرد و افزود : نیروهای این پلیس به راحتی سوالات و ابهامات توریست ها در خصوص تاریخچه آثار فرهنگی میدان تاریخی امام (ره) را پاسخ می دهند که با استقبال آنان و در عین حال با تعجب این افراد روبرو شده است.

فرمانده انتظامی استان مهمترین جاذبه توریستی یک کشور را امنیت آن عنوان و اظهار کرد: اساساً یکی از تعاریف رایج از گردشگری،تفریح و تفرج است و بی گمان هیچ کدام از ما تفریح در فضایی نا امن و غیر ایمن را منطقی و معقول نمی دانیم.

وی به افزایش سفر گردشگران خارجی طی سالیان اخیر به استان اشاره کرد و گفت : مطمئناً این افزایش حضور گردشگران خارجی نتیجه امنیت بالای استان و رضایتمندی آنان از این موضوع است.

سردار معصوم بیگی عنوان کرد: گردشگران خارجی مهمترین مسئله ای را که هنگام برخورد با پلیس گردشگری استان مطرح می کنند احساس امنیت از تفرج در اصفهان است در حالی که قبل از ورود به ایران چنین نظری در مورد امنیت کشور ما نداشتند و همین امر باعث شده تا اعلام کنند که بار دیگر نیز به ایران سفر خواهند کرد.

این مقام انتظامی به تاثیر امنیت و احساس امنیت بر توسعه و رونق صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: در این رابطه برنامه ریزی های مدونی را در دستور کار داریم تا میزان امنیت و احساس امنیت در بین گردشگران را ارتقاء بدهیم و زمینه ای را فراهم کنیم که یک توریست خارجی از زمان ورود به اصفهان تا ترک این شهر هیچ گونه دغدغه و نگرانی نداشته باشد و در امنیت و آرامش کامل به تفریح و تفرج خود در این استان بپردازد و خاطره ای خوش از این سفر را با خود به ارمغان ببرد.

ارسال نظرات