سرانه مصرف ماهی در کشور 10 و دراستان مازندران 13.7 کیلوگرم بوده که باید از طریق مختلف مختلف نظیر استمرار دوره‌های آموزش طبخ، برگزاری جشنواره‌ها ، استفاده از روش‌های مهم ترویجی نظیر مجلات‌، سایت‌ها، بروشورها هرچه بیشتر امکان دسترسی آسان و باقیمت مناسب مردم به ماهی فراهم شود.
کد خبر: ۸۹۳۸۲۲۷
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسین‌علی رستمی در جلسه هم اندیشی مربیان مجرب طبخ ماهی مازندران اظهار داشت: ماهی بر خلاف سایر مواد غذایی در درمان بسیاری از بیماری‌ها و امراض بویژه بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار موثر است و مصرف آن همواره مورد تاکید پژشکان و متخصصان امور تغذیه است.

وی افزود: به شرط رعایت اصول استاندارد شکل و شیوه طبخ ماهی که شیلات مازندران در کنار سایر ماموریت‌های اصلی خود یعنی بازسازی ذخایر، حفظ و حراست از منابع آبزیان ، صید و تولید آبزیان تلاش دارد تا سرانه مصرف ماهی را در جامعه افزایش دهد.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: این اداره کل با استفاده از دانش و تجربه مربیان طبخ ماهی در نظردارد تا شیوه‌های مهم و اصولی و نوین طبخ ماهی را در جامعه ترویج  و نشست هم اندیشی به‌منظور یافتن راهکارها برای بالابردن سرانه مصرف ماهی در جامعه است.

رستمی با بیان اینکه ماهی در افزایش ضریب هوشی کودکان موثر و مفید است، افزود: شیلات مازندران با همکاری سازمان گردشگری در نظردارد در کنار لیست و منوی غذای رستوران‌ها و هتل‌ها منوی ویژه ماهی با شیوه‌های متنوع طبخ را در اختیار مشتریان قرار دهدکه امیدواریم با این کار سرانه مصرف ماهی در جامعه را افزایش دهیم.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: در سه ماهه نخست سال 96 تعداد27 دوره آموزشی طبخ ماهی در استان با استفاده از مربیان مجرب برگزار شد که  در هر یک از این دوره‌ها حداقل پنج نوع غذا با گوشت ماهی طبخ و آموزش داده شد.

وی تصریح کرد: سرانه مصرف ماهی در کشور 10 و دراستان مازندران 13.7 کیلوگرم بوده که باید از طریق مختلف مختلف نظیر استمرار دوره‌های آموزش طبخ، برگزاری جشنواره‌ها ، استفاده از روش‌های مهم ترویجی نظیر مجلات‌، سایت‌ها، بروشورها هرچه بیشتر امکان دسترسی آسان و باقیمت مناسب مردم به ماهی فراهم شود.

در این نشست از تعداد 6 نفر از بانوان و مربیان مجرب طبخ ماهی استان که در برگزاری دوره‌های آموزشی طبخ ماهی در کنار شیلات مازندران برای ترویج فرهنگ آبزی مصرفی نقش فعالی داشتند با اهدا لوح تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها